همشهری آنلاین: توربین‌های بادی آزمایشی در راستای تلاش برای یافتن منابع تجدیدپذیر انرژی برای حذف استفاده از انرژی هسته‌ای در ۲۰ کیلومتری فوکوشیما نصب شده تا بزرگترین مزرعه بادی ساحلی جهان شکل گیرد.

Wind Turbine

بادهای ساحلی ژاپن به صورت بالقوه می‌توانند 1570 گیگاوات انرژی تولید کنند که این امر 5 برابر خروجی کنونی شرکت‌های انرژی ژاپن محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، باد یکی از منابع تجدیدپذیر انرژی است که برای ژاپن حیاتی تلقی می‌شود چرا که این کشور پس از شکل گرفتن فاجعه فوکوشیما به دنبال یافتن جاگزینی برای انرژی هسته‌ای بوده است.

تاکشی ایشیهارا مهندس شهری دانشگاه توکیو و رئیس پروژه مزرعه بادی فوکوشیما اظهار داشت: اعتقاد دارم که پروژه باد فوکوشیما می‌تواند به منطقه فوکوشیما و ژاپن کمک کند که گام‌های بیشتری به سمت استفاده از انرژی تجدید پذیر بردارد.

ایشیهارا اظهار داشت که نصب یک برج توربین بادی سنتی که روی بستر دریا ساخته شده باشد در آب‌های عمیقتر از 50 متر دشوار است و این امر برای ژاپن یک مشکل بزرگ تلقی می‌شود چرا که سواحل ژاپن با فلات قاره‌ای احاطه شده که عمق آن از 50 تا 200 متر متغیر است.

فلات قاره به سطح شیب‌ دار ملایم بستر آب‌های کم‌عمق دریاها گفته می‌شود که از انباشت توده‌های شن ساحل ایجاد شده و با شیبی ملایم به سوی اعماق اقیانوس ادامه می‌یابد.

یک توربین بادی شناور با ایستگاه فرعی خود و چندین زنجیر فولادی بزرگ که آن را در بستر دریا نگاه می‌دارد تکمیل می‌شود.
این مزارع بادی ساحلی در آینده می‌توانند محصول بیشتری نسبت به مزارع بادی روی زمین داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که بادهای ساحلی فوکوشیما سریع تر از بادهای روی زمین است.

والت موزیال مهندس اصلی مرکز ملی فناوری باد در کلورادو گفت: ژاپن دارای سواحل عمیقی است که می‌تواند منابع خوبی برای جمع آوری انرژی باد باشد. به منظور توسعه این منبع ژاپن باید پیشگام توسعه فناوری توربین‌های شناور باشد.

ژاپن اخیرا بزرگترین تأسیسات انرژی خورشیدی خود را در کاگوشیما افتتاح کرده است تا استفاده این کشور از انرژی تجدید پذیر بیشتر شود.

مزرعه شناور بادی فوکوشیما هنوز راه طولانی در پیش دارد و باید چند چالش تکنیکی و سیاسی را از پیش پای خود بردارد اما اگر آزمایش‌های اولیه به خوبی پیش برود شرکت‌هایی چون میتسوبیشی، هیتاچی و ماروبنی آماده سرمایه گذاری برای نصب 140 توربین بادی شناور هستند.

 

 

کد خبر 238451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز