گروه حوادث: دزد طلافروشی‌ها، پس از فرار از زندان باندی راه انداخت که هدف آن سرقت خودرو در شهرهای مختلف بود.

این مرد که برای تشکیل باند به کمک برادر زندانی‌اش احتیاج داشت با نقشه‌ای ماهرانه او را از زندان فراری داد تا باند سرقتش را راه‌اندازی کند.اعضای این باند سرقت تا‌کنون در استان‌های مختلفی ازجمله تهران، اصفهان و لرستان دست به سرقت زده‌اند و در این میان توانسته‌اند 15خودرو را سرقت کرده و با روش سند نمره‌کردن آنها را بفروشند.

شگرد اعضای باند اینگونه بود که آنها ابتدا به سراغ قبرستان ماشین‌های تصادفی می‌رفتند و خودروی آسیب‌دیده‌ای را به قیمتی ناچیز می‌خریدند. پس از آن در شهرهای مختلف می‌گشتند تا خودرویی همرنگ و هم مدل با خودروی تصادفی پیدا کنند. وقتی سوژه مورد نظر شناسایی می‌شد، به تعقیب آن می‌پرداختند تا فرصت مناسب برای سرقت به‌وجود آید.

آنها درست زمانی که راننده برای چند ثانیه از ماشین پیاده می‌شد تا در پارکینگ را باز کند یا از مغازه چیزی بخرد، سوار ماشین روشن می‌شدند و آن را می‌دزدیدند. پس از سرقت خودرو، مرحله اصلی نقشه باند به اجرا در می‌آمد. آنها مشخصات خودروی مسروقه را طبق مشخصات خودروی تصادفی که خریده بودند، تغییر می‌دادند و پس از آن خودروی مسروقه را با استفاده از سند خودروی تصادفی به فروش می‌رساندند.

زندانی فراری

کارآگاهان پلیس آگاهی استان لرستان مدتی قبل و به‌دنبال سرقت چند خودروی سواری در شهرستان بروجرد، تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع کردند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که تمامی سرقت‌ها با یک شگرد و از سوی یک باند کاملا حرفه‌ای صورت گرفته‌اند. پس این احتمال وجود داشت که اعضای باند از مجرمان سابقه‌دار باشند. با این فرضیه، شناسایی دزدانی که در زمینه سرقت ماشین فعالیت داشتند شروع شد و کارآگاهان در ادامه به 2برادر رسیدند که سوابق زیادی در سرقت خودرو داشتند. تحقیقات نشان می‌داد که این دو برادر ماه‌هاست که از زندان گریخته‌اند و با تشکیل باندی تازه، فعالیتشان را از سر گرفته و دست به سرقت خودرو می‌زنند. با این اطلاعات، دستور دستگیری آنها صادر و جست‌وجو برای به دام‌انداختن این دو برادر شروع شد.

سردسته باند

بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که این دو برادر چند سال پیش به جرم سرقت از 2طلافروشی و همچنین سرقت چند خودرو به‌همراه همدستان شان دستگیر و راهی زندان شده بودند. آنها ابتدا اقدام به سرقت ماشین می‌کردند و با ماشین‌های مسروقه به سراغ طلافروشی‌های مورد نظرشان می‌رفتند. سپس با سوراخ‌کردن سقف، وارد مغازه شده و گاوصندوق را با دستگاه هوابرش سوراخ کرده و دست به سرقت طلاها می‌زدند.

وقتی این دو برادر به زندان افتادند، برادر بزرگ‌تر که نادر نام دارد و به 15سال حبس محکوم شده بود، پس از تحمل 3سال حبس، با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفت و دیگر به آنجا برنگشت. او پس از فرار نقشه کشید هرطور شده برادر و 2دوست دیگرش را هم از زندان فراری دهد. نادر برای انجام این کار منتظر ماند تا اینکه قرار شد یکی از افراد مورد نظرش که به جرم مشارکت در قتل در زندان بود برای رسیدگی به پرونده‌اش به دادگاه منتقل شود. وی سر راه خودروی زندان کمین کرد و زمانی که مأمور بدرقه در حال انتقال متهم به دادگاه بود، نادر به خودروی او حمله کرد و توانست دوستش را فراری دهد.

این مرد یک سال بعد نقشه‌اش را بار دیگر تکرار کرد. مهرماه 91، قرار بود برادر نادر و دوست دیگرش که به جرم سرقت در زندان بودند، به دادگاه منتقل شوند که نادر باز هم در مسیر عبور خودروی زندان کمین کرد و با حمله به مأمور بدرقه، برادر و دوست دیگرش را نیز فراری داد. پس از آن بود که این تبهکار فراری با همدستی برادرش و 3نفر دیگر باند سرقت خودرو راه‌اندازی کرد تا با دزدیدن ماشین‌های مدل بالا مثل زانتیا و پژو پارس، آنها را با روش سندنمره به فروش برساند.

در محاصره پلیس

با اطلاعات کاملی که پلیس از باند سرقت خودرو به‌دست آورده بود، سرانجام توانست مخفیگاه اعضای این باند را یکی بعد از دیگری شناسایی و آنها را دستگیر کند. سرهنگ دالوند، رئیس پلیس آگاهی استان لرستان با بیان این خبر به همشهری گفت: تمامی 5عضو باند در بازجویی به سرقت 15خودروی سواری و فروش آنها اعتراف کردند و با قرار قانونی راهی زندان شدند.

کد خبر 239022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز