همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان شناختی سازمان بهزیستی از آغاز طرح «غربالگری اضطراب» برای طیف سنی پنج و شش ساله خبر داد و اظهار کرد: این طرح در شش استان کشور از امروز آغاز می‌شود و به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت.

Anxiety

آرزو ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح غربالگری اضطراب سال گذشته در شهر تهران انجام شد، ادامه داد: این طرح در سال جاری در استان‌های تهران، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، آذربایجان غربی و یزد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری اضطراب سال آینده در سراسر کشور برگزار خواهد شد، عنوان کرد: شناسایی اضطراب که مادر برخی از اختلالات و آسیب‌های اجتماعی و رفتاری است، در سنین پنج و شش سال میسر است و اگر این موضوع در این سنین درمان نشده و به سنین بالاتر انتقال یابد، باعث اختلالات رفتاری، اعتیاد و حتی خودکشی می‌شود. بنابراین شناسایی آن بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان شناختی سازمان بهزیستی در مورد جامعه هدف طرح غربالگری اضطراب، خاطر نشان کرد: این طرح برای طیف سنی پنج و شش ساله برگزار می‌شود و در مهدهای کودک این شش استان به اجرا درمی‌آید و در مورد سایر کودکان نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و در صورت تمایل والدین، آن‌ها می‌توانند کودک خود را به نزدیک‌ترین مهد ارجاع دهند.

ذکایی با اشاره به اینکه بازه زمانی اجرای طرح مذکور از امروز به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پس از گذشت بازه زمانی سه ماهه و شناسایی افراد مورد نظر، کارهای مداخلاتی و درمانی آغاز می‌شود.
به گفته وی، مرحله سنجش تا ارجاع به روانپزشک در این طرح برای مراجعین رایگان است.

 

 

کد خبر 239282
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز