کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تفاهمنامه‌ای برای عقد قرارداد بیمه تکمیلی درمان با شرکت بیمه دانا داشت اما خبر لغو این تفاهمنامه منتشر شد.

علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در این‌باره گفت: تفاهمنامه‌ای که با بیمه دانا درباره بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان داشتیم برهم خورده و در حال حاضر با چند بیمه دیگر در حال رایزنی هستیم. او به مهر توضیح داد: پس از بستن قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه دانا به کانون‌های بازنشستگی استان‌های مختلف این موضوع را اعلام کردیم اما مورد استقبال قرار نگرفت و برخی با آن مخالفت کردند. و دلیل این مخالفت‌ها نیز سابقه بیمه دانا در این زمینه بود چراکه بیمه دانا در گذشته ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان را نیمه کاره رها کرده بود.

او با اشاره به اینکه جایی برای نگرانی بازنشستگان وجود ندارد، افزود: به‌طور حتم طی چند روز آینده قرارداد بسیار خوبی با شرکت بیمه‌ای توانمند، متعهد و پاسخگو بسته خواهد شد. در حال حاضر با چندین شرکت بیمه‌ای در حال رایزنی هستیم و به‌طور حتم بهترین آن را انتخاب خواهیم کرد و به بازنشستگان و همکاران خود اطمینان می‌دهم که نگران نباشند چون در اسرع وقت این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

کانون بازنشستگان تعهد نمی‌دهد

از سوی دیگر، خبری حاکی از عدم‌همکاری لازم از سوی کانون بازنشستگان منتشر شد و مدیر روابط عمومی بیمه دانا این عدم‌همکاری را دلیل برهم خوردن توافق‌های میان 2گروه اعلام کرد. حسنعلی بزرگیان مدیر روابط عمومی بیمه دانا، در این‌باره گفت: کانون عالی بازنشستگان برای واریزکردن به موقع حق بیمه‌ها به شرکت بیمه دانا هیچ تضمینی نداد، درواقع ما شرایطی داشتیم که کانون‌ عالی بازنشستگان قادر به برآورده‌کردن آن نبود.

او به ایسنا توضیح داد: با توجه به سوابق کانون در سنوات قبل که حق بیمه‌ها را با تأخیر چندماهه واریز می‌کرد، ما تأکید داشتیم که وجوه حق بیمه باید به‌طور منظم و در زمان مشخص واریز شود که دوستان کانون نتوانستند این تضمین را به ما بدهند؛ این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگان را به‌طور منظم انجام می‌دهد اما اینکه چرا در این میان دوستان کانون نمی‌توانند تضمین بدهند که این ارقام به‌طور منظم واریز ‌شود، برای ما هم مبهم است. واریز منظم وجوه تضمین‌کننده کیفیت خدمات مناسب و در ‌شأن بازنشستگان است؛ حساسیت بیمه دانا در مورد تأمین به موقع منابع از همین جهت بوده است تا بتواند خدمات بموقع و باکیفیت ارائه دهد.

بیمه تکمیلی و این همه دردسر

بازنشستگان تأمین اجتماعی از 3سال قبل و در پی ناکافی بودن خدمات درمانی این سازمان تلاش کردند تا با خرید بیمه تکمیلی درمان مشکلات درمانی‌شان را ساماندهی کنند. این قرارداد در 2سال گذشته به‌صورت متمرکز (در سراسر کشور) با بیمه دی منعقد شد و مشکلاتی هم در این زمینه به‌وجود آمد به همین دلیل امسال بیمه مرکزی با پیشنهاد بیمه دی برای ارائه خدمات به بازنشستگان تأمین اجتماعی مخالفت کرد و پیشنهاد بیمه دانا را در این زمینه مناسب اعلام کرد.

بیمه دانا در پیشنهادی که ارائه کرده بود اعلام کرده که خدمات تکمیلی درمان را به‌ازای دریافت ماهانه 21هزارو700 تومان به بازنشستگان ارائه خواهد داد و خبرهای منتشر شده حاکی از این بود که این قرارداد از ابتدای آذر‌ماه منعقد خواهد شد اما روز گذشته خبرهایی منتشر شد که این تفاهم‌ها برهم‌خورده‌ است.

کد خبر 239374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز