همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سد توسعه انقلاب پس از فتنه ۸۸ شکسته شد گفت: پس از این فتنه نهضت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد.

جعفری

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی، گفت: بعد از این فتنه نهضت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد، به طوری که دامنه این بیداری به کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی کشیده شد.

وی با بیان اینکه امروز عزت و عظمت ایران اسلامی و اسلام مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی آزادگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند، تصریح کرد: ایران اسلامی در دوران جنگ بیش از 36 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که این از معجزات اسلام و انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در دوران جنگ جوانانی بودند که با سن پایین عشق دفاع از اسلام و ایران اسلامی در وجود آنها شعله‌ور بود و به همین دلیل به هر طریقی که می‌شد خود را به جبهه‌ها رساندند تا از دین و ولایت و ارزش‌های دینی دفاع کنند.

سرلشکر جعفری گفت: باید شکر خدا را به خاطر نعمت اسلام، ولایت و داشتن مردمی مومن و انقلابی و بصیر و آگاه و همیشه در صحنه به جا آورد، تمام این‌ها از ارکان و از مولفه‌های اصلی به وجود آمدن انقلاب، شکل‌گیری و استمرار و توسعه انقلاب در جهان امروز است.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران با دینداری خود بزرگ‌ترین قدرت‌ها را در تنگناهایی سخت قرار دادند و با پیروی از رهبر معظم انقلاب در چارچوب اهداف نظام این راه را ادامه می‌دهند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دشمنی‌های استکبار با ایران و علل این دشمنی‌ها، خاطرنشان کرد: با یک انقلاب نظام وابسته به آمریکا ساقط و بدون کم‌ترین درگیری و خون‌ریزی با شعار الله‌اکبر و ایستادگی در راه دین و با سر دادن شعارهای ناب اسلامی و با حمایت صددرصدی مردم ایران رژیم گذشته ساقط و یک نظام اسلامی در ایران مستقر شد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا و دشمنان اسلام از همان روز اول پیروزی انقلاب علیه ایران آغاز شد، ادامه داد: دشمنی استکبار علیه ایران به این دلیل شروع شد که انقلاب اسلامی شعارها و اهدافی را برای خود ترسیم کرده و نظامی را برپا کرده بود که این نظام نقطه مقابل نظام استکباری و سلطه بود.

وی افزود: دشمنان خوب می‌دانستند که اگر نظام اسلامی با محوریت ولایت‌فقیه و با تکیه بر مبانی دینی و فقه شیعه در ایران برپا شود، آنها دیگر جایی در این دنیا نخواهند داشت و این امر موجب شد دست به توطئه‌های همه‌جانبه علیه ایران اسلامی بزنند.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان توطئه‌هایی را علیه نظام اسلامی آغاز کردند تا مانع گسترش و تعمیق فرهنگ شیعه و مبانی دینی در جوامع اسلامی شوند، آنها این خطر را احساس کردند و تلاش داشتند از این حرکت جلوگیری کنند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دشمنی استکبار از نخستین روز پیروزی انقلاب علیه ایران اسلامی آغاز شد، خاطرنشان کرد: استکبار از همان روزهای نخست انقلاب توطئه‌های مختلفی را در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی علیه نظام آغاز کرده و امید داشتند با این توطئه‌های پی در پی سیاسی، اقتصادی، امنیتی نظام را از پای درآورند، اما ایمان مردم انقلابی ایران و عنایت خاصه امام زمان(عج) و الطاف بیکران الهی نسبت به جامعه اسلامی و دینی همه این توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی آن را نیز یکی از توطئه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در جبهه‌های جنگ و بالا بودن نیروی ایمان و معنویت در بین ملت موجب شد با وجود کمبود نیرو، رزمندگان در برابر زورگویان بعثی ایستادگی و مقاومت کرده و ظرف مدت یک سال و هشت ماه دشمنان را از خاک خرمشهر و کشور خارج کنند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه جنگ تحمیلی موجب مستحکم‌تر شدن ریشه‌ها و پایه‌های اصلی نظام اسلامی شد، افزود: جنگ باعث شد انقلاب به جهان صادر شود، جنگ نه تنها به ضرر کشور نبود، بلکه موجب شد پایه‌های نظام مستحکم‌تر شود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: پس از پایان جنگ، دشمنی دشمنان علیه ایران اسلامی پایان نیافت و آنان تهاجم دیگری همچون تهاجم فرهنگی را نسبت به جامعه دینی آغاز کردند، اما باز هم ایمان و باور مردم نسبت به مسائل دینی موجب شد در این جبهه نیز دشمنان راه به جایی نبرده و شکست بخورند.

وی گفت: اوج توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی در دهه دوم انقلاب با توطئه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی شدت گرفت، بدخواهان نظام که می‌دانستند نمی‌توانند با جنگ نظامی به خواسته‌های خود دست یابند، دست به توطئه‌های دیگری زده و انقلاب را تحریم کردند و انتظار داشتند این تحریم‌ها باعث شود مردم دست از پشتیبانی نظام بردارند، اما نتیجه به صورت شگفت‌زده کاملا بر عکس شد و مردم پایبندی خود را به نظام بیشتر و بیشتر کردند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: استکبار به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحریم کرد، توطئه سیاسی را در سال 88 رقم زد، در فتنه گسترده و برنامه‌‌ریزی شده سال 88 باز هم جواب مردم به دشمنان جواب دندان‌شکنی بود که می‌توان گفت 9 دی درس‌های بسیار بزرگی به دشمنان و دیگر جوامع اسلامی داد.

وی با بیان اینکه سد توسعه انقلاب بعد از فتنه 88 شکسته شد، تصریح کرد: بعد از این فتنه نهضت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد، به طوری که دامنه این بیداری به کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی نیز کشیده شد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: هدف انقلاب را شهیدان برای ملت ایران ترسیم کردند، مسیر انقلاب یک مسیر الهی است، راهی سخت و طولانی و بلندمدت است که به برکت خون شهدا به خوبی طی شده و مسیر آن توسط مقام معظم رهبری به روشنی ترسیم شده است.

سرلشکر جعفری در پایان اظهار داشت: این مسیر باید ادامه پیدا کند تا زمینه‌ساز ظهور و حادثه تاریخی باشد که مسلمانان سال‌هاست در انتظار آن هستند.

کد خبر 239983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز