همشهری آنلاین: سازمان ملل ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) را برای برگزاری کنفرانس ژنو ۲ به منظور بررسی وضعیت سوریه تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل رسما 22 ژانویه را برای برگزاری نشست ژنو 2 که قرار است در آن وضعیت سوریه بررسی شود، تعیین کرد.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از نشستی در ژنو، این تاریخ جدید را برای برگزاری کنفرانس صلح سوریه اعلام کرد.

سازمان ملل اعلام کرد،‌ مخالفان سوری و دولت سوریه در این نشست شرکت خواهند کرد و هدف از برگزاری آن تحقق بخشیدن به دستاوردهای نشست ژنو 1 مبنی بر تشکیل دولتی با اختیارات کامل در سوریه است.

سازمان ملل همچنین از طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواست تا برای موفقیت نشست ژنو 2 تلاش کنند.

در همین حال اخضر الابراهیمی، میانجی‌گر اتحادیه عرب و سازمان ملل، میخائیل بوگدانف و گنادی گاتیلف، معاونان وزیر امور خارجه روسیه و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی قرار است روز دوشنبه در مذاکراتی درباره کنفرانس صلح سوریه شرکت کنند.

یکی از دیپلمات‌های سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، گفته بود: آن‌ها به اندازه کافی در مورد اختلافاتی که درباره وضعیت سوریه وجود دارد، به توافق رسیده‌اند و حال باید کنفرانس برگزار شود. اما کنفرانسی که قرار بود ماه دسامبر برگزار شود و بان کی مون آن را پیشتر اعلام کرده بود، در تاریخ اصلی برگزار نخواهد شد و قرار است اوایل ژانویه سال آتی میلادی این کنفرانس برگزار شود.

این در حالی است که دیپلمات‌های تمام کشورهای حاضر در انجام تمهیدات برای برگزاری کنفرانس هشدار داده‌اند که رویدادهای موجود در سوریه همچنان برای برگزاری کنفرانس تعیین شده ناآرام و دچار کشمکش است.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به خبرنگاران گفت: علت اصلی برگزاری نشست روز دوشنبه به خاطر آن است که ما در جایگاه کنونی ایستاده‌ایم و این نشست را به عنوان انجام تمهیدات برای برگزاری کنفرانس صلح سوریه می‌بینیم.

کد خبر 240129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز