همشهری آنلاین: رییس جمهور با اشاره به اینکه سازمان اکو یک فرصت بزرگ برای منطقه و کشورهای عضو است،اظهار داشت: در آغاز دهه سوم سازمان اکو نیازمند برخی اقدامات اصلاحی است به وزیران خارجه کشورهای حاضر پیشنهاد می کنم این اصلاحات را بررسی کنند.

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اکو با بیان اینکه تجربه بیش از دو دهه همکاری در قالب اکو چراغ راه آینده ما است، گفت: دغدغه ما اکنون این است که شاهد سازمانی باشیم که ظرفیت همکاری خود را شکوفا سازد و باید زیر ساخت لازم در حوزه کریدوری در حمل و نقل و زیر ساخت های نرم افزاری فراهم شود.

وی تاکید کرد: باید سازوکار مورد نیاز در چارچوب بانک تجارت اکو تعبیه گردد و گشایش های دیگر درکشورهای عضو منطقه ای ایجاد شود.

به گزارش مهر، رییس جمهور با اشاره به اینکه سازمان اکو یک فرصت بزرگ برای منطقه و کشورهای عضو است، اظهار داشت: در آغاز دهه سوم سازمان اکو نیازمند برخی اقدامات اصلاحی است به وزیران خارجه کشورهای حاضر پیشنهاد می کنم این اصلاحات را بررسی کنند.

وی هدف از این اصلاحات را ارتقای سازمانی دانست تا بتواند پاسخگوی نیازهای روز منطقه باشد و افزود: این اصلاحات د ر حوزه حقوقی ،قانونی ، نهادی و برنامه ای را در برگیرد تا شاهد سازمانی حرفه ای و کارامد باشند.سازمانی که نه تنها نگرانی های را برطرف می کند بلکه جذابیت بیشتری برای کشورهای عضو داشته باشد.

روحانی خطاب به حضار گفت: حضار محترم جمهوری اسلامی با رویکردی مبتنی بر احترام متقابل برای تحقق حقوق مردم منطقه و تقویت سازمان اکو را از اولویت های خود می داند و از توسعه در قالب این سازمان استقبال می کنیم.امیدواریم در سایه اصلاحات نزدیک شاهد افق های روشنی در آینده باشیم.

رییس جمهور با آرزوی موفقیت برای این اجلاس گفت:امیدواریم شاهد همکاری عمیق با هدف تامین سعادت ورفاه مردم عضو باشیم.

 

کد خبر 240210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز