همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا با تحسین صنعت فیلم سازی این کشور گفت، هالیوود نه تنها صنعت کلیدی صادرات ایالات متحده است، بلکه یک ابزار دیپلماتیک و فرهنگی مهم محسوب می‌شود.

اوباما: هالیوود ابزار کلیدی دیپلماتیک آمریکاست

به گزارش ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار از استودیوی انیمیشن سازی "Dream works" در حومه لس آنجلس گفت، هالیوود یکی از موتورهای اقتصاد آمریکاست.

وی ادامه داد: من امروز اینجا هستم چون این کمپانی به همراه کمپانی‌های دیگری چون دیسنی، یونیورسال و وارنر از موتورهای اقتصادی آمریکا هستند. صنعت فیلم سازی یک ابزار دیپلماتیک مهم محسوب می‌شود. این صنعت ما را به قدرتی جهانی بدل کرده است. شما هرجای دنیا که بروید، کودکانی را می‌بینید که تی شرت‌هایی با تصاویر شخصیت‌های کارتون‌های ساخت هالیوود به تن دارند، شخصیت‌هایی چون غول سبز رنگ شرک، پنگوئن‌های ماداگاسکار و پاندای کونگ فوکار.

اوباما در گفت‌وگو با کارمندان کمپیانی دریم ورکس گفت: صدها میلیون انسان بر روی کره زمین شاید هیچ گاه به آمریکا سفر نکرده باشند، اما به خاطر فیلم‌هایی که در هالیوود ساخته شده و می‌شود تجربه‌ای برای شناخت این کشور به دست می‌آورند و به همین خاطر از این صنعت فیلم سازی متشکر هستند.

جفری کاتزنبرگ، رئیس کمپانی انیمیشن سازی دریم ورکس، یکی از وفادارترین حامیان باراک اوباماست. گمان می‌رود که وی اشخاص برجسته هالیوودی را برای جمع آوری 15 میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی 2012 اوباما متقاعد کرده است.

کد خبر 240404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز