همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در دولت سابق جلساتی با حضور شخص رییس جمهوری برای نقش آفرینی بسیج داشتیم و راهکارهای رفع مشکلات را نیز ارائه دادیم، اما برغم تایید برنامه ها، از ظرفیت بسیج استفاده نشد.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی چهارشنبه شب در همایش بزرگ طلاب و روحانیون بسیجی،در مدرسه علمیه فیضیه قم افزود: آمادگی داریم برای رفع مشکلات اقتصادی و سازندگی کشور با دولت یازدهم همکاری کنیم و کاری به گرایشات سیاسی نیز نداریم.

وی یادآور شد: بسیج در عرصه علمی با جدیت وارد شده و نیروهایی را نیز آموزش می دهد و هزاران واحد صنعتی و کشاورزی را راه انداخته است و اگر بستر همکاری با دولت شکل بگیرد، اتفاقات خوبی نیز رخ خواهد داد.

نقدی با بیان این که باید مکتب ایستادگی و مقاومت را از حضرت زنیب کبری(س)الگو گرفت، افزود: امروز در پیچ تاریخی سرنوشت سازی قرار داریم و دنیا باید راه جدیدی را برای خود گزینش کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی پس از فروپاشی شرق، شاهد متزلزل شدن غرب هستیم، گفت: آنها روی مساله اقتصاد ادعاهای بزرگی را مطرح کردند، اما امروز شاهد شکست مفتضحانه آنها در این عرصه هستیم.

وی با بیان این که اگر زمام جریان مالی دنیا در دست آمریکایی ها نبود تا به حال صد بار شاهد فروپاشی اقتصادی آنها بودیم، گفت: امروز آمریکایی ها دارای یک مجموعه فروپاشی شده اقتصادی هستند، به گونه ای که 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارند و سالیانه نیز هزار میلیارد دلار به بدهی های آنها اضافه می شود.

نقدی با اشاره به مشکلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در آمریکا گفت: این کشور حدود پنج میلیون کارتن خواب دارد و در دانشگاه های آمریکا اخباری در باره تیراندازی و کشتارهای وحشیانه اعلام می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این که بشریت به دنبال راه حقیقی است، گفت: عمده ترین ایده مطرح شده، اسلام است؛ البته شاید الگوهای دیگری نیز وجود داشته باشد، اما هیچکدام از آنها انسجام و اتقان اسلام را ندارد.

وی با تاکید بر این که طلاب و دانشجویان برای تدوین نظریه اسلامی، مسوولیت سنگینی بر عهده دارند، افزود: باید الگوی مناسب را به دنیا عرضه کرد اما خودمان خیلی عقب ماندگی داریم و مشکلات جامعه ما نیز کم نیست.

نقدی با تاکید بر اینکه دنیا نیازمند الگوی عملی است، گفت: امروز باید برای معرفی الگوی اسلام به دنیا تلاش بیشتری انجام داد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده و توجه به ظرفیت داخل کشور برای رفع مشکلات، با طرح سووالی افزود: اگر دشمنان فردا صد درصد امتیازات را به ما بدهند و تحریم ها را نیز بردارند و بگویند اصلا غلط کردیم و مجوز فروش نفت را داشته باشیم، آیا تمام مشکلات اقتصادی ما حل می شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که تمام اقتصاددان های کشور از هر فکر و جناحی مهمترین مشکلات اقتصاد کشور را وابستگی به فروش نفت خام، واسطه گری، بهره وری پایین، فساد اقتصادی و ضعف در الگوی مصرف عنوان می کنند، ابراز داشت: با مذاکره و دیپلماسی، مسائل اقتصادی کاملا حل نمی شود.

نقدی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد شدید از این که در دانشگاه ها علوم انسانی غربی تدریس می شود، یادآور شد: در کتب علوم انسانی غربی شرک و کفر تدریس می شود و روز به روز جوانان از اسلام فاصله می گیرند.

وی، دانشگاه غیراسلامی را مصیبت بزرگ امروز جامعه دانست و گفت: راه حل نخست این موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در بخش نظریه پردازی است و همانگونه که حوزه علمیه، مسائل جهان را مشاهده می کند، دانشگاه نیز باید این گونه باشد.

نقدی با بیان این که اگر میدان عمل را به روحانیت متصل نکنیم، دچار مشکلات فزاینده خواهیم بود، گفت: روزانه سیل شبهات به سوی جوانان می آید و حوزه ها باید با تربیت طلاب در زمینه های مختلف به مبارزه با آنها بپردازند.

نقدی با تاکید براینکه حوزه علمیه باید فقه و اخلاق و هنر را تبیین کند تا هنرمندان فاسد نشوند، افزود: در عرصه هنری، طلاب باید فیلم ها و سریال ها را با نگاه دینی نقد کنند و سناریو بنویسند.

وی با بیان این که امام راحل(ره) بسیج طلاب را پایه گذاری کرد تا دنیای نور و معنویت حوزه را با میدان عمل متصل کند، گفت: در حلقه‌های صالحین باید کادر متخصص برای تبلیغ در زمینه های تخصصی تربیت شود.

نقدی بیان داشت: اگر مشکلات دانشگاه ها را حل نکنیم و الگوی تاریخی نسازیم، این نقطه سرنوشت ساز را از دست خواهیم داد.

نقدی با تاکید بر این که آمریکایی ها پشت پرده جنایت های گروه های تکفیری هستند، افزود: همه ما وهابیت را متهم اصلی می‌دانیم و آنها را مقصر می دانیم اما پشت پرده تمام انفجارات عراق و اقدامات تروریستی منطقه، آمریکایی ها هستند. 

کد خبر 240449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز