همشهری آنلاین: وزیر خارجه سوئد با استقبال از توافق ژنو بر اهمیت انجام تعهدات توسط طرفین برای ورود به گام بعد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارل بیلت، وزیر امور خارجه سوئد در دیدار با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت همتای سوئدی خود برای یک دیدار دو روزه به این کشور سفر کرده است، ضمن استقبال از توافق بعمل آمده در مذاکرات اخیر ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5، اظهار داشت: دو طرف باید به تعهدات خود در اجرای توافق بعمل آمده در ژنو عمل نمایند.

معاون وزیر خارجه کشورمان نیز با اشاره به حق ایران برای غنی سازی در چارچوب معاهده NPT، اراده جمهوری اسلامی ایران را برای انجام توافق ژنو مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه کارشکنی های زیادی از طرف اسرائیل برای جلوگیری از موفقیت این توافق صورت می گیرد و انتظار می رود که تمامی کشورها از جمله سوئد برای پیشبرد توافق مذکور کمک نمایند.

در ملاقات روانچی و فرانک بلفراگ، قائم مقام وزیر خارجه سوئد، مسائل مختلف روابط دو جانبه و منطقه ای از جمله تحولات سوریه مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر ضرورت حل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی تاکید کردند.

در این سفر همچنین معاون وزیر خارجه کشورمان و آندرس فلانکنیک، قائم مقام وزیر محیط زیست سوئد زمینه های همکاری دو کشور در بخش محیط زیست در ابعاد دوجانبه و بین المللی را مورد بررسی قرار داده و توافق کردند جزئیات همکاری توسط سازمان‌های ذیربط پیگیری شود.

کد خبر 240456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز