همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در تماس تلفنی با استاندار بوشهر، آمادگی دولت را برای هرگونه کمک به زلزله زدگان این استان اعلام کرد.

روحانی

به گزارش ایرنا، «فریدون حسنوند» استاندار بوشهر در این رابطه به ایرنا گفت: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در این تماس تلفنی، بر تلاش همه جانبه مسوولان کشوری و استانی، وزارتخانه ها، نهادها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی برای کمک و خدمات رسانی به موقع به مردم مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان تاکید کرد.

استاندار بوشهر شمار مصدومان این زلزله را 190 تن اعلام کرد و گفت: 130 تن از آنها به صورت سرپایی مداوا و 60 تن دیگر برای بستری به بیمارستان های بوشهر وگناوه منتقل شده اند.

حسنوند، شمار کشته شدگان این حادثه را هفت نفر اعلام کرد و افزود: 250 واحد مسکونی و تجاری به صورت 100 درصد تخریب شده است.

وی اضافه کرد: اسکان اضطراری زلزله زدگان در برخی سالن ها، ورزشگاه ها و مدارس استان درحال انجام است.

استاندار بوشهر افزود: از صبح فردا (جمعه) بالگردهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و بازدید به همه مناطق شهرستان دشتستان اعزام می شوند.

هم اکنون شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در شهر برازجان تشکیل شده است و مسوولان درمورد نحوه خدمات رسانی به مردم حادثه دیده تصمیم گیری می کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی5.7 (پنج و هفت دهم) درجه درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 17 و 21 دقیقع عصر پنجشنبه حوالی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر را لرزاند.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر 80 هزار نفری برازجان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

کد خبر 240483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز