همشهری آنلاین: رئیس جمهوری افغانستان و نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک در کابل به لزوم همکاری صادقانه دو کشور در مبارزه با تروریسم، حسن همجواری و گسترش روابط اقتصادی دو کشور، تاکید کردند.

دیدار کرزی و نواز شریف

به گزارش ایرنا، حامد کرزی روز شنبه در این نشست خبری مشترک با حضور نواز شریف، روابط دو کشور را رو به گسترش دانست و به لزوم همکاری کابل - اسلام آباد برای محو تروریسم در منطقه تاکید کرد.

کرزی با اشاره به چند دیدارش با نخست وزیر پاکستان در خصوص همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم، ضمن قدردانی از نواز شریف در تلاش برای بهبود روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد گسترش روابط کابل و اسلام آباد، صلح و امنیت را به ارمغان بیاورد و وضعیت اقتصادی دو کشور را بهبود بخشد.

کرزی با تاکید به اینکه زمانی اوضاع بهبود خواهد یافت که افغانستان و پاکستان از تروریسم و افراطی گرایی نجات یابند، افزود: با نخست وزیر پاکستان در رابطه با روند صلح و اقدامات لازم در این خصوص بحث و تبادل نظر کرده ایم.

رییس جمهور افغانستان گفت: پناهگاههای تروریسم در منطقه باید نابود شود، آرزوی ما این است که هر دو کشور ، تروریسم را با همکاری صادقانه شکست دهند.

نوازشریف نخست وزیر پاکستان نیز در این نشست خبری گفت:دو کشور مشترکات زیادی دارند از این رو باید برای ساختن آینده بهتر و امیدوار تر به یکدیگر کمک کنیم.

نواز شریف افزود: پاکستان خواهان روابط دوستانه با افغانستان بر اساس حسن همجواری و احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر، است.

نخست وزیر پاکستان گفت:افغانستان با ثبات به نفع پاکستان است و به همین دلیل همکاری های صادقانه را با افغانستان در اولویت کاری خود قرار داده ام.

وی اظهار داشت: دیدگاه ما برای زندگی مسالمت آمیز، زمانی تحقق می یابد که صلح بطور کامل در افغانستان تامین شود و فضای همکاری بیشتر بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

نخست وزیر پاکستان گفت: سفر حامد کرزی به پاکستان تاثیر فوق العاده ای در بهبود روابط دو کشور داشت و اکنون سفر من به کابل نیز در همین راستا است.

نواز شریف سال 2014 را در تاریخ افغانستان سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: در سال 2014 افغان ها گامهای مهم را برای تعیین سرنوشت کشورشان بر می دارند ما نیز با استقبال از آن برای برادران افغان خود آرزوی موفقیت می کنیم.

نخست وزیر پاکستان افزود:به نفع همه ماست که روند انتقال سیاسی و امنیتی در افغانستان بصورت صلح آمیز انجام شود.

وی تصریح کرد: از نظر ما تامین صلح پایدار در افغانستان پس از سال 2014 در گرو راه حل جامع برای صلح قرار دارد و به همین علت پاکستان از روند صلح در افغانستان حمایت کرده است.

نوازشریف افزود: ما باید گام های قاطع را برای تامین صلح برداریم و به همکاری خود در این رابطه ادامه دهیم.

نواز شریف به لزوم گسترش همکاریهای اقتصادی دو کشور نیز تاکید کرد و گفت: پاکستان در کنار افغانستان خواهد ایستاد و از آن حمایت خواهد کرد.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان صبح روز شنبه در سفر یک روزه به دعوت حامد کرزی رییس جمهور افغانستان وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

کد خبر 240643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز