همشهری آنلاین: رئیس سازمان جهاد خودکفایی ارتش از خیز جهاد خودکفایی برای ساخت‌زیردریایی کلاس متوسط خبر داد و گفت: ما در این زمینه افق‌های تازه‌ای را دنبال می‌کنیم.

 فن‌آوری لکه سیاه

تسنیم نوشت: دریادار امیر امیری رئیس سازمان جهاد خودکفایی ارتش با اشاره به برنامه‌های نیروی دریایی ارتش در دست‌یابی به دستاوردهای نوین گفت: ما باید همان‌گونه که فرمانده کل قوا تأکید دارند، نیروی دریایی راهبردی باشیم؛ در حال حاضر 150 مورد حمله به شناورها و ناوگان تجاری خودمان را داشتیم و اگر نیروی دریایی قوی وجود نداشت و حضور به‌موقع نداشتیم، طبیعتاً نمی‌شد از ثروت‌های ملی حفاظت و پاسداری کرد.

وی افزود: یکی از منابع عظیم نفتی و گازی دنیا در خلیج فارس است است، 65 درصد نفت دنیا و 40 درصد گاز در این منطقه است. بنابراین برای حفاظت از این منابع طبیعی و تأمین امنیت خطوط کشتی‌رانی و دریانوردی طبیعی است که نیازمند یک نیروی دریایی مقتدر و قوی هستیم.

رئیس جهاد خودکفایی بر همین اساس با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در بحث زیردریایی‌ها، ادامه داد: تعمیرات زیردریایی و ساخت آن از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار است و ساخت آن پیچیده‌تر از ساخت یک جنگنده است، از سال 1370 که ما از زیردریایی برخوردارشدیم 20 سال می‌گذرد، اما ما تحول چشمگیری در سطح زیردریایی داشتیم و فرهنگ زیرسطحی در کشور ما نهادینه شده است.

دریادار امیری خاطرنشان کرد: توانمندی تعمیرات نیمه‌اساسی یکی از پیچیده‌ترین کارها در دنیاست که خود کشورهای غربی آن را لکه سیاه در دریا می‌دانند؛ ما در چند سال اخیر تعمیرات نیمه‌اساسی از جمله تعمیرات زیردریایی طارق را داشتیم که در دریا هم‌اکنون مشغول دریانوردی است و به‌تدریج قابلیت طراحی و ساخت یگان‌های زیرسطحی در نیروی دریایی ایجاد شده است که بحث زیردریایی کلاس غدیر را دیدید و شنیده‌اید.

وی با بیان "در ماه‌های آینده بحث زیردریایی کلاس متوسط را دنبال خواهیم کرد" افزود: ما در این زمینه افق‌های تازه‌ای را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 240766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز