همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از تلاش معاون پارلمانی رئیس جمهور برای سلب فوریت از طرح دوفوریتی ممنوعیت اشتغال افراد بازنشسته در دستگاههای اجرایی خبر داد.

مهراد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بیان این مطلب توضیح داد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس اگر 15 نفر از نمایندگان تقاضای سلب فوریت طرحی را ارائه دهند بعد از صحبت های مخالف و موافق رای گیری برای سلب فوریت طرح مذکور انجام می شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: در این صورت دو فوریت طرح به یک فوریت تبدیل شده و یا فوریت آن از بین رفته و طرح به صورت عادی در کمیسیون ها بررسی خواهد شد که این امر موجب طولانی شدن روند بررسی طرح خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از سلب فوریت از طرح ممنوعیت به کارگیری افراد بازنشسته در مناصب دولتی این است که ظرف 5 تا 6 ماهی که بررسی این طرح در کمیسیون ها طول می کشد کل طرح را تغییر دهند تا از کارآیی بیفتد.

لاهوتی با اشاره به جلسه امروز صبح شورای مرکزی فراکسیون رهروان گفت: در این جلسه نیز تعدادی از نمایندگان تلاش داشتند تا فضای فراکسیون را نسبت به رای به کلیات این طرح تغییر دهند تا نمایندگان با کلیات و جزئیات این طرح مخالفت کنند.

دوفوریت طرح ممنوعیت اشتغال افراد بازنشسته در دستگاههای دولتی یکشنبه در جلسه علنی به تصویب رسید.

نمایندگان از به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاههای دولتی نگران بودند زیرا این افراد بر اساس قانون در مقابل هیچ یک از دستگاههای نظارتی پاسخگو نخواهند بود و در صورت تصویب نهایی این طرح افراد بازنشسته ای که تا امروز به دستگاههای دولتی وارد شده اند باید ظرف 15 روز از سمت خود استعفا دهند وگرنه اخراج خواهند شد.

کد خبر 241046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز