سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستانی نظامی روسیه پس از بازجویی از آناتولی سردیوکوف وزیر دفاع سابق روسیه، حکم به ممنوع الخروج بودن وی داد.

وزیر دفاع سابق روسیه ممنوع الخروج شد

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، سردیوکوف روز سه شنبه در دادستانی نظامی روسیه حاضر و به سوالاتی در باره نقش وی در یک پرونده حیف و میل بودجه در زمان تصدی وزارت دفاع پاسخ گفت.

ولادیمیر مارکین سخنگوی کمیته تحقیقات دادستانی روسیه در این باره گفت: سردیوکوف با استفاده از حق خود مطابق ماده 51 قانون اساسی روسیه که به اتباع این کشور اجازه خودداری از پاسخ دادن به سوال های علیه خود را می دهد، به سوالات دادستانی پاسخ نداد.

وی افزود: سردیوکوف اتهام دست داشتن در یک پرونده اختلاس 50 میلیون روبلی از اعتبارات بودجه وزارت دفاع روسیه را رد کرد.

دادستانی نظامی روسیه حکم به ممنوع الخروج بودن سردیوکوف داد که مطابق آن وی حق ترک محل اقامت خود بدون اجازه نهادهای امنیتی را ندارد.

به گفته مارکین، ظرف 10 روز آینده، به سردیوکوف اتهام رسمی وارد خواهد شد و در حال حاضر اطلاعات کافی دال بر نقش داشتن وی در پرونده اختلاس وجود دارد.

ˈولادیمیر مارکینˈ پنجشنبه گذشته نیز به ˈایتارتاسˈ گفته بود که سردیوکوف مظنون به سهل انگاری در وظایف خود می باشد که بر اثر آن وزارت دفاع روسیه متحمل 56 میلیون روبل معادل دو میلیون و 100هزار دلار خسارت شده است.

وی افزود: سردیوکوف زمانیکه وزیر دفاع بود، به زیردستان خود دستور داد با استفاده از اعتبارات بودجه ، جاده ای را از روستای کراس در منطقه ایکریانین در استان آستراخان تا یک مرکز تفریحی احداث کنند.

سخنگوی کمیته تحقیقات دادستانی روسیه گفت: علاوه بر آن وزیر دفاع سابق روسیه دستور آبادسازی این مرکز تفریحی را که به بخش خصوصی تعلق داشت، صادر کرده بود.

آناتولی سردیوکوف در ماه اکتبر سال 2011 به دنبال کشف شبکه ای در وزارت دفاع روسیه که به اختلاس مالی و حیف و میل اموال و دارایی های این وزارتخانه می پرداخت، از مقام خود برکنار شد.

بر اساس اطلاعات کمیته تحقیقات دادستانی روسیه، بر اثر اقدامات غیرقانونی و اختلاس های این شبکه که در راس آن فردی به نام ˈیوگنیا واسیلواˈ رییس سابق اداره دارایی های وزارت دفاع روسیه قرار داشت، چهار میلیارد روبل (حدود 130 میلیون دلار) به این وزارتخانه خسارت وارد شده است.

در حال حاضر این پرونده جریان دارد و سردیوکوف به عنوان شاهد در آن چندین بار مورد بازجویی قرار گرفته است.

کد خبر 241112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز