گروه حوادث: حفاری‌های شبانه پدر و پسر برای رسیدن به گنج، آنها را به پشت میله‌های زندان کشاند.

متهمان پس از حفر گودالی به عمق 27متر، درحالی‌که توانسته بودند تعدادی شیء قدیمی از دل زمین بیرون بکشند، دستگیر شدند.هفته گذشته مأموران پلیس پیشوای ورامین باخبر شدند که افرادی برای رسیدن به گنج دست به حفاری شبانه در یکی از روستاهای اطراف زده‌اند.

تیمی از مأموران آگاهی وارد عمل شدند و در تحقیقات اولیه دریافتند که حفاری از سوی 2مرد و بر بالای تپه‌ای در روستا انجام شده است. آنها راهی محل شدند و در آنجا گودال بزرگی به عمق 27متر دیدند که به تازگی حفر شده بود.در کنار گودال یک قفس بود که در آن یک عقاب بزرگ زندانی شده بود. هیچ‌کس در آن حوالی نبود و فقط چند بیل و کلنگ در این محل رها شده بود و این مسئله نشان می‌داد که قاچاقچیان با استفاده از آن ابزار گودال را حفر کرده‌اند. آنچه مسلم بود اینکه کار حفاران تمام نشده بود و این احتمال وجود داشت که با تاریک شدن هوا، آنها برای ادامه حفاری خودشان را به بالای تپه برسانند. کارآگاهان در این محل کمین کرده و منتظر ماندند تا با ورود حفاران به آنجا، آنها را دستگیر کنند.

عملیات در تاریکی

وقتی هوا تاریک شد، مأموران متوجه 2مرد شدند که با حضور در محل حفاری، شروع به‌کار کردند. هردوی آنها در تاریکی شب دستگیر شدند و یک دستگاه گنج‌یاب و چند کوزه و کاسه شکسته که در حفاری به‌دست آورده بودند از آنها کشف شد.متهمان به اداره آگاهی پیشوا منتقل شدند و در همان ابتدا معلوم شد که آن دو پدر و پسری هستند که در آرزوی پیدا کردن گنج و یک‌شبه پولدار شدن دست به حفاری زده‌اند.

کارآگاهان به تحقیق از آنها پرداختند و در این میان مرد میانسال گفت: مدتی قبل از اهالی روستا شنیدم که چندین سال پیش افرادی در بیابان‌های اطراف گنج پیدا کرده و پولدار شده‌اند. این افسانه مدت‌ها بود که بین مردم رواج داشت. همه فکر می‌کردند در دل تپه‌ها گنج نهفته است و خیلی‌ها تلاش کرده بودند به آن برسند که موفق نشده بودند. وی افزود: همین صحبت‌ها باعث شد که به فکر پیدا کردن گنج بیفتم. یک روز دل به دریا زدم و از پسرم خواستم که در این کار به من کمک کند. ما فکر می‌کردیم با پیدا کردن گنج، پولدار می‌شویم و برای همین یک دستگاه گنج یاب، بیل و کلنگ تهیه کردیم و هنگام تاریکی هوا همراه پسرم به بالای تپه می‌رفتیم و شروع می‌کردیم به کندن زمین.

گودال 27 متری

مرد میانسال ادامه داد: ما با استفاده از دستگاه گنج یاب چند نقطه را شناسایی و حفاری کردیم اما به جایی نرسیدیم تا اینکه در یکی از نقطه‌ها صدای صوت دستگاه را شنیدیم و برای همین مطمئن شدیم که زیر خاک گنجی نهفته است. شروع کردیم به کندن. فکر می‌کنم 7 یا 8 روز عملیات حفاری طول کشید تا اینکه گودالی به عمق 27متر حفر شد.

معمولا هرشب به آنجا می‌رفتیم. در این مدت از زیر زمین چند کاسه و کوزه شکسته پیدا کردیم که نمی‌دانیم عتیقه است یا نه. برای همین آنها را نگه داشتیم تا اینکه لو رفتیم و دستگیر شدیم. این مرد درخصوص عقابی که در قفس نگه داشته بودند نیز گفت: من و پسرم یکی از شب‌ها که در حال حفاری بودیم عقابی را در آن حوالی دیدیم که با کمک یکدیگر آن را شکار کردیم. بعد از آن عقاب را داخل قفسی در کنار گودال نگه داشتیم تا در فرصتی مناسب آن را بفروشیم.

کد خبر 241146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز