چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: طرح رای عدم اعتماد به دولت اوکراین که دیروز در مجلس این کشور بررسی شد، تصویب نشد.

Ukrain

در پی رای‌نیاوردن طرح رای عدم اعتماد به دولت در پارلمان اوکراین، هزاران نفر از معترضان به خیابان‌های کی‌یف آمده و به سوی میدان اصلی پایتخت راهپیمایی کردند.

بنا به گزارش نشنال‌پست،تظاهرکنندگان خواستار استعفای دولت و کناره‌گیری ویکتور یانوکویچ، رئیس‌جمهور از قدرت و برپایی انتخابات زودهنگام هستند.

پارلمان اوکراین روز سه شنبه 12 آذر، پس از بحث پیرامون طرح رای عدم اعتماد به دولت میکولا آزاروف، نخست وزیر این کشور، وارد رای‌گیری شد اما این طرح رای کافی نیاورد.

نتایج رای‌گیری نشان داد که تنها ۱۸۶ نماینده به دولت رای عدم اعتماد دادند، در حالی که  از مجموع ۴۴۱ نماینده ثبت‌نام شده،به ۲۲۶ رای برای تصویب این طرح نیاز بود. پارلمان اوکراین در مجموع ۵۵۰ کرسی دارد.

میکولا آزاروف، نخست وزیر اوکراین در دفاع از دولت خود در پارلمان گفت: ما با یک بحران سخت روبه‌رو بودیم و این عامل مهمی است که کارشناسان اقتصاد می‌دانند. تا آنجا که می‌توانستیم و در شرایط سخت و با قیمت بالای گاز، با این بحران مقابله کردیم. بسیار دشوار بود. دوم این‌که ما در تجارت خارجی به‌ویژه با روسیه بسیار زیان کردیم.

پس از این رای‌گیری رهبر فراکسیون کمونیست‌های پارلمان اوکراین پیشنهاد کرد  پارلمان مسئله امضای پیمان همکاری با اتحادیه‌اروپا را از مسئله استعفای دولت جدا کند و رای عدم اعتماد به دولت کنونی که حزب او نیز موافق آن‌ است بار دیگر در دستور کار پارلمان قرار گیرد.

قرار است نشست بعدی پارلمان اوکراین در ماه فوریه برگزار شود و  این طرح حزب کمونیست نیز مورد بحث قرار گیرد.

از طرف دیگر معترضان بعد از باخبرشدن از نتیجه کار پارلمان و آمدن به خیابان‌ها تصمیم گرفتند از میدان اصلی شهر به سوی کاخ ریاست‌جمهوری راهپیمایی کنند.

این در حالی است که ویکتور یانوکوویچ در چین به سر می‌برد.

کد خبر 241209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز