همشهری آنلاین: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های انساندوستانه ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های دولت دمشق گفت به منظور تسهیل در ارسال کمک‌های ضروری به مردم سوریه سه گذرگاه جدید در مرزهای این کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، والری آیموس در جمع خبرنگاران در مقر اصلی سازمان ملل افزود: این سه گذرگاه در مرز سوریه با کشورهای عراق، لبنان و اردن ایجاد شده است و از این طریق کمک‌های اضطراری برای آوارگان سوری فرستاده می‌شود.

وی با یادآوری این مطلب که به دلیل برخی تنش ها در زمان حاضر امکان استفاده از مرزهای مشترک میان سوریه و ترکیه وجود ندارد، اظهار کرد، در شرایط کنونی کمک رسانی به نیازمندان سوری از طریق پنج گذرگاه دیگر به سهولت در حال جریان است.

آیموس اضافه کرد در شرایط کنونی مدارس، بیمارستان ها و سایر مکان عمومی دیگر به مکانی نظامی تبدیل شده است و در برخی از مناطقی که در اختیار شورشیان قرار گرفته است، امکان کمک رسانی به مردم مظلوم سوریه وجود ندارد.

معاون بان کی مون همچنین گفت که در شرایط موجود دسترسی و ارسال کمک به بیش از 250 هزار نفر از مردمی که در محاصره نیروهای طرفین قرار دارند، غیر ممکن است و ارسال کمک به دو میلیون و پانصد هزار نفر دیگر از آن ها با دشواری های زیادی توام می باشد.

کد خبر 241210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز