همشهری آنلاین: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه وارد ابوظبی شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود و «محمدرضا فیاض» سفیر ایران در امارات قرار گرفت.

محمد جواد ظریف

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سفر ظریف در پاسخ به دعوت وزیر امور خارجه امارات صورت می گیرد که هفته گذشته به تهران سفر کرد و دیداری نیز با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران داشت.

وزیر امور خارجه قرار است در سفر به ابوظبی و دبی در دیدار با مسوولان اماراتی درباره موضوعات دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و مسایل بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کند و دیداری نیز با ایرانیان مقیم امارات داشته باشد.

سفر به امارات متحده عربی، سومین سفر منطقه ای ظریف محسوب می شود؛ رییس دستگاه دیپلماسی در اولین سفر منطقه ای، به عراق رفت و در روزهای اخیر نیز در دومین سفر منطقه‌ای خود با مقامات کشورهای کویت، عمان و قطر دیدار و گفت و گو کرد.

امارات متحده عربی از جمله کشورهایی عربی منطقه است که بعد از توافق ایران با گروه 1+5 در ژنو با انتشار بیانیه‌ای از آن استقبال کرد.

سفرهای منطقه ای وزیر امور خارجه بر مبنای رویکرد ایران برای ایجاد صفحه جدید در مناسبات با کشورهای همسایه در خلیج فارس صورت می گیرد و دستگاه دیپلماسی ایران بر این اعتقاد است، تقویت ثبات و امنیت در منطقه در گرو تعامل سازنده با همسایگان شکل می گیرد.

دولت تدبیر و امید اعلام کرده است گسترش و توسعه روابط و مناسبات با کشورهای همسایه و اسلامی از اولویت های آن در سیاست خارجی محسوب می شود.

امارات متحده عربی، اتحادی از هفت شیخ نشین کوچک به نام های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه و ام القوین است که بعد از استقلال از بریتانیا در سال 1971 میلادی شکل گرفت.

کد خبر 241230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز