همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وحدت کلمه و خون شهدا تضمین کننده پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا امروز هم این درخت تنومند انقلاب بر سر ما سایه افکنده و موجب عزت و افتخار ما شده است.

به گزارش ایسنا، دریادار حبیب‌الله سیاری در یادوار شهدای نیروی دریایی در کرمان اظهار کرد: ما هرچه داریم از برکت خون شهداست و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، عزت، افتخار و شرف را مرهون آنها هستیم.

وی افزود: شهید کسی ست که وقتی نیاز به دفاع از کشور احساس شد از بزرگترین سرمایه خود یعنی جانش گذشت و آن را در طبق اخلاص گذاشته، به دفاع از کیان کشور شتافت و برای ما آبرو به ارمغان آورد.

سیاری تصریح کرد: ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران همان معنویت، ارزش‌ها و همان چیزی بود که مردم به آن باور و ایمان داشتند اما این ویژگی‌ها و این ریشه‌ها زیر سوال رفته بودند که با رهبری‌های داهیانه امام بزرگوار و تلاش مردم به ثمر نشست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان همواره تلاش می‌کردند تا جلوی این انقلاب را بگیرند اما کار مهم امام(ره) این بود که دفاع را مردمی ساخت.

سیاری ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد که قدرت دفاعی ایران نیروهای مسلح آن است در حالی که این قدرت در دل ملت ایران نهفته بود و به محض اینکه دفاع مردمی شد و زن، مرد و پیر و جوان پای کار آمدند قداست پیدا کرد و تبدیل به دفاع مقدس شد زیرا با جوانمردی همراه بوده است.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب و دفاع مقدس دارای قدرت بازدارندگی و جایگاه بزرگ منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هستیم که به آن می‌بالیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که توسط شهدا و ایثارگران برای جمهوری اسلامی ایران بدست آمده علاوه بر مولفه قدرت، مولفه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی است.

سیاری با مقایسه اوضاع ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: قبل از انقلاب در زمینه مولفه‌های سیاسی، کشور کاملاً زیر سلطه استکبار بود چراکه از بالاترین تا پایین‌ترین رده را مستشارها هدایت می‌کردند.

وی افزود: در حالی که بعد از انقلاب تمام تصمیمات توسط فرزندان ملت انجام می‌گیرد و این رشد مرهون انقلابیون است.

سیاری خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در زمینه علمی بسیار ضعیف بودیم درحالی که هم اکنون به بسیاری از دستاوردهای بزرگ علمی دست یافته‌ایم که یکی از این دستاوردها بحث هسته‌ای می‌باشد و این روند رو به رشد در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... نیز مشاهده می‌شود.

هر تحرکی در عرصه دریاها را کنترل و رصد می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در جمع خبرنگاران گفت: به برکت انقلاب اسلامی نیروی دریایی در میدان آموزش نیروی انسانی کاملاً خودکفاست، این نیرو تجهیزات محور است و کارکنان آن بایستی در سطح بالا قرار داشته باشند.

وی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرموده‌اند که ما باید در دریای آزاد حضور داشته باشیم و این حق همه است.

سیاری با اشاره به این‌که «ناوگروه بیست و هشتم روز پنج شنبه در آب‌های آزاد قرار می‌گیرد» بیان کرد: این ناوگروه از ترکیب ناوشکن البرز و بندرعباس است که وظیفه تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشور را در آبهای آزاد به عهده دارند.

وی با بیان این‌که «90 درصد تجارت از طریق دریا انجام می‌شود» تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم با گشت زنی علاوه بر کشتی‌های ایران به شناورهای دیگر کشورها هم که مورد تهدید دزدان دریایی قرار بگیرند کمک می‌کند.

سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند" خوب است مردم بدانند یکی از نتایج کارهای نیروی دریایی ما این است که اقتصاد سالم می‌ماند".

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: خوشبختانه امروز دانش تعمیر و نگهداری و حتی طراحی و ساخت انواع شناور زیر سطحی در ایران بومی است.

سیاری گفت: برای حضور در دریاها و جهت حفظ منافع کشور بایستی با تجهیزات باشیم، بنابراین اگر از ناوگان‌ها، بالگردها، هواپیماها و سایر تجهیزات ما به خوبی نگهداری نشود از سایر کشورها عقب خواهیم ماند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره هدف از الحاق ناوهای «لاوان» و «سیرجان» افزود: تجهیزات گذشته ما باید هم تعمیر و هم بازسازی شوند تا کاملاً به روز باشیم و هدف از الحاق این ناوها بالا بردن توان رزمی و بازدارندگی نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: افراد نیروی دریایی همه متخصص هستند و ایران در سند چشم انداز 1404 بایستی قدرت اول منطقه باشد و برای رسیدن این قدرت مولفه‌های زیادی از جمله مولفه اجتماعی، سیاسی و.. مطرح است.

سیاری گفت: کاملاً جایگاه ما مشخص است و ما بایستی به سمت و سویی حرکت کنیم که به این هدف سرعت و شتاب ببخشیم و حتی قبل از 1404 به قدرت اول منطقه تبدیل شویم.

وی یادآدور شد: کار نیروهای مسلح، داشتن آمادگی برای دفاع از کیان کشور است و همه مشاهده می‌کنیم که با آموزش‌های لازم، نگهداری از تجهیزات، با تاکتیک‌های جدید، ارتقای سطح بصیرت و حفظ منافع کشور آمادگی کامل وجود دارد.

سیاری تاکید کرد: ما در عرصه دریاها هر تحرکی که انجام شود کنترل و رصد می‌کنیم و ماموریت خود را به خوبی انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به تبلیغات کم در شناساندن توانایی‌ها و عملکردهای نیروی دریایی در دفاع مقدس و بعد از آن گفت: متاسفانه در گذشته ضعیف عمل شده و حتی شهدایی هستند که هنوز در عمق دریا و در ناو خود آرمیده‌اند اما اخیراً بستری را فراهم کرده‌ایم تا به این رشادت‌ها بیشتر و بهتر پرداخته شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: تمام شهدای نیروی دریایی با شجاعت و دلاورمردی‌های باور نکردنی خود در دریا شاخص و برگزیده هستند از این رو نمی‌توان تنها یک یا دو نفر را به عنوان شهدای نمونه معرفی کرد.

کد خبر 241313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز