پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عموی باراک اوباما به دلیل اقامت غیر قانونی در آمریکا و در آستانه اخراج از این کشور به دادگاه مهاجرت در شهر بوستون فرا خوانده شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آمریکایی ˈانینگو اوباماˈ عموی ناتنی رییس جمهور آمریکا 21 سال پیش به دلیل اقامت غیر قانونی در آمریکا توسط دادگاهی به اخراج از خاک این کشور محکوم شد اما او از آن زمان تاکنون از اجرای این حکم سرباز زده است.

عموی ناتنی اوباما که مدیریت یک فروشگاه مشروب فروشی در شهر بوستون را برعهده دارد تا سال 2011 که بر اثر استفاده از مشروبات الکلی حین رانندگی بازداشت شد، کسی از هویت واقعی او باخبر نبوده است.

پلیس بوستون تایید کرده است که او در زمان بازداشت و در شرایطی که درحالت غیر عادی بسر می برده، بارها درخواست تماس با کاخ سفید کرده است.

پرونده عموی 69 ساله اوباما اوایل سال جاری به دادگاه مهاجرت فرستاده شد.

کاخ سفید در واکنش به این خبر، اعلام کرده است که اوباما خواهان رسیدگی به پرونده عموی نانتی خود در چارچوپ قوانین اداره مهاجرت و همچون سایر افراد می باشد.

مارگارت ونگ، وکیل مهاجرت عموی کنیایی اوباما، او را پیرمردی فوق العاده توصیف کرده است.

وی افزود : موکل من بر اساس قانون حق ادامه زندگی درخاک آمریکا را دارد زیرا بیش از 50 سال در این کشور زندگی می‌کند و امتیاز لازم را برای گرفتن حق شهروندی به دست آورده است.

کد خبر 241323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز