همشهری آنلاین: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از پهلوگیری ناوگروه بیست‌و‌هشتم این نیرو در بندر بمبئی کشور هندوستان خبر داد.

زیردریایی فوق سنگین یونس

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ناوگروه بیست و هشتم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی فوق سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 صبح امروز پس از طی سه هزار کیلومتر در بندر بمبئی کشور هندوستان پهلو گرفت.

وی هدف از اعزام ناوگروه های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد و بین المللی را علاوه بر تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: این اولین حضور زیردریایی فوق سنگین یونس در آب‌های شرق اقیانوس هند و بندر بمبئی کشور هندوستان محسوب می‌شود.

دریاداردوم جره، حضور زیرسطحی‌‌ها در آب‌های بین‌المللی را نشانه اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: نیروی دریایی امروزه به معنای واقعی کلمه به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است و جوانان و کارکنان متخصص و ولایتمدار این نیرو با پشتکار و تلاش مضاعف، نیروی دریایی را به این مرحله رسانده اند، چرا‌که زیردریایی‌ها از بالاترین سطح فناوری و پیچیده ترین تجهیزات نظامی روز دنیا برخوردارند و آشنایی با علم این تجهیزات فقط در انحصار چند کشور است‌ و از اینجا اهمیت حضور زیردریایی‌ها در آبهای آزاد مشخص می‌شود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه تأمین امنیت اقیانوس هند فقط با همکاری کشورهای حاشیه این اقیانوس امکان‌پذیر است، تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر ضمن اعلام آمادگی برای پاسخ به درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری پاکستانی، یک کشتی لیبریایی را که عازم بندر فوجیره امارات بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

وی در پایان مدت زمان حضور ناوگروه بیست و هشتم در بندر بمبئی کشور هندوستان را سه روز اعلام کرد و گفت: در طول این مدت برنامه‌های متنوعی از جمله بازدید فرماندهان نیروی دریایی هندوستان از ناوگروه ایران، دیدار طرفین و برگزاری مسابقات ورزشی مختلف بین کارکنان ناوگروه و نیروی دریایی هندوستان پیش‌بینی شده است.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در ادامه مأموریت خود، اواخر آذر‌ماه در یکی دیگر از بنادر مهم کشورهای شرق آسیا پهلو می‌گیرد.

کد خبر 241333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز