همشهری آنلاین: عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: مبالغی که در قالب هدایا به ۳۷ نماینده مجلس اهدا شده از طرف سازمان تامین اجتماعی بوده که این مبالغ را به نماینده‌ها فرستادند و گفته‌اند که این وجوه را در مناطق خود به نیازمندان بدهید، بنابراین نماینده‌ها مقصر نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در پی قرائت گزارش تحقیق و تفحص از فساد سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس که در آن به اسامی 37 نفر از نمایندگان اشاره ‌و گفته شده بود از مدیریت وقت این سازمان هدایایی دریافت کرده‌اند، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هیچ نماینده‌ای در این رابطه مقصر نیست.

وی افزود: وقتی نمایندگان برای سرکشی به حوزه انتخابیه‌شان مراجعه می‌کنند هزاران نفر از افراد مستمند، افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و تامین اجتماعی به این نماینده‌ها مراجعه و از آنها درخواست کمک می‌کنند.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه بهزیستی، کمیته امداد و تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش می‌گویند ما به نمایندگان شما در شهرستان بن داده‌ایم و بروید از آنها بگیرید که به برخی از این افراد امر مشتبه شده و فکر می‌کنند باید هر ماه از نماینده‌ها مستمری بگیرند.

قاضی‌پور تاکید کرد: مبالغی که در قالب هدایا به 37 نماینده مجلس اهدا شده از طرف سازمان تامین اجتماعی بوده که این مبالغ را برای نماینده‌ها فرستادند و گفته‌اند که این وجوه را در مناطق خود به نیازمندان بدهید، بنابراین نماینده‌ها مقصر نیستند.

نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: از همه طیف‌های نمایندگان شهرستان‌ها و کلان‌شهرها هدیه گرفته‌اند تا بیان نیازمندان تقسیم کنند.

وی در خصوص اینکه اگر چنین است، پس چرا مرتضوی اسامی نماینده‌هایی را مدعی است هدیه دریافت کرده‌اند، اعلام نکرد؟ گفت: مرتضوی می‌خواهد نمایندگان مقابل یکدیگر قرار بگیرند تا تخلفات بزرگ میلیاردی از بین برود.

قاضی‌پور گفت: آنها می‌خواهند تخلفاتی همچون تخلفات بخش‌های شستا، املاک، ساختمان، سیمان، پتروشیمی و بویژه بخش قیرفروشی نادیده گرفته شود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از آقای مرتضوی بپرسید 100 هزار تن قیری که امروز در بورس عرضه می‌کردند و می‌گفتند نخرید ولی فردای آن روز با قیمت 5 دلار پایین‌تر می‌خریدند چه شد؟ شما حساب کنید 5 دلار ضربدر هزار تن می‌شود 5 هزار تن و این رقم ضربدر دلار سه هزار تومانی شود، رقمی معادل یک‌نیم میلیارد دلار حاصل خواهد شد، پس این مبالغ را چه کسی خورده است؟

نماینده ارومیه در مجلس در ادامه به تخلفات دیگری اشاره کرد و بیان داشت: بپرسید کارخانه سیمان ماکو که به مبلغ 4 میلیارد تومان خریده‌اند به جز کانکس و سیم‌ خاردار چه چیزی نصیب آنها شده است و زمین آنرا نیز منابع طبیعی برگردانده است پس معلوم می‌شود که این مبالغ بین خودشان رد و بدل شده است.

وی در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد و گفت: در یکی از تخلفات مشخص شد که آقای الف.الف ادعا کرده است چون چند سال قبل دبیر هیات امنا بوده باید حقوق آن براساس حقوق امروز محاسبه شود با این حساب تامین اجتماعی به او بدهکار می‌شود و باید طلب آنرا پرداخت کند.

قاضی‌پور اظهار داشت: مثلا حقوق بنده قبلا یک و نیم میلیون تومان بوده و الان به رقم 3 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است، آیا من باید بگویم که حقوق‌های قبلی من را بر اساس آخرین حقوقم محاسبه کنید!

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: یکی از تخلفات بابک زنجانی نیز ارزان خریدن و گران ‌فروختن است.

نماینده ارومیه در مجلس در پایان گفت: تعداد اسناد از تخلفات فساد سازمان تامین اجتماعی خیلی زیاد است.

کد خبر 241376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز