همشهری آنلاین: مسئولان یمنی بامداد روز جمعه از پایان عملیات در نزدیکی وزارت دفاع این کشور خبر دادند، اخباری نیز از درگیری‌های مجدد در اطراف این وزارتخانه به گوش می‌رسد و شمار قربانیان حمله به بیش از ۵۰ تن رسیده است.

افزایش شمار قربانیان انفجار در وزارت دفاع یمن به ۵۲ تن

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، پس از انفجار مهیب روز پنج شنبه در مقابل بیمارستان نظامی وزارت دفاع یمن، افراد مسلح به این بیمارستان و چند ساختمان وابسته به وزارت دفاع وارد شدند و چندین تن را به گروگان گرفتند.

بنا به گفته منابع رسمی انفجار و درگیری‌های بعد از آن دست کم 52 کشته و 167 زخمی برجای گذاشته که 30 نظامی یمنی در بین قربانیان هستند.

در این درگیری‌ها همچنین 20 تن از افراد مسلح که هنوز مشخص نیست وابسته به چه گروهی هستند کشته شدند. خودروی بمب گذاری شده روز پنج شنبه در مقابل بیمارستان وزارت دفاع که در آن چند تن از مسئولان ارشد یمن از جمله برادر رئیس جمهوری یمن حضور داشتند، منفجر شد و پس از آن نیز یک خودرو که حامل افراد مسلح ناشناس بود وارد منطقه شد که درگیر‌هایی میان آن‌ها و نیروهای دولتی رخ داد.

بنا به گفته منابع خارجی، افراد مسلح چندین تن را به گروگان گرفتند و صدای شلیک گلوله تا بامداد امروز در اطراف وزارت دفاع شنیده می‌شد.

در این حمله چندین پزشک از جمله شش پزشک خارجی نیز کشته شده‌اند.

 

کد خبر 241404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز