همشهری آنلاین: چین و فرانسه برای گشودن بازار بین المللی انرژی هسته‌ای با یکدیگر به توافق رسیدند. پکن بدنبال همکاری با فرانسه برای ساخت بهترین، پیشرفته ترین و امن ترین نیروگاه های هسته‌ای است.

توافق چین و فرانسه برای ورود به بازار بین المللی انرژی هسته ای

به گزارش ایرنا،روزنامه چاینا دیلی چین روز شنبه نوشت چین و فرانسه بدنبال دیدار نخست وزیران دو کشور در پکن برای اجرای طرح های هسته ای همکاری نزدیکی خواهندداشت.

لی که چیانگ و ژان مارک آیرالت نخست وزیران چین و فرانسه روز گذشته در پکن دیدار کردند.

لی گفت که باید بازارهای هسته ای بین المللی با کمک دو کشور گشوده شود و چین امیدوار است فضای بیشتری برای حضور در این عرصه داشته باشد.

انرژی های جدید، علوم و فنون ، توسعه منابع انسانی ، کشاورزی ، ورود گردشگران چینی به فرانسه و افزایش تبادلات تجاری از دیگر زمینه های همکاری مورد بحث دو طرف بوده است.

نخست وزیر چین از همتای فرانسوی خود خواست به اروپایی ها گوشزد کند که به توافقات تجارت آزاد پایبند باشند. چین بشدت از منفعت طلبی تجاری یکجانبه اروپا نگران است. اروپا و آمریکا تدابیر گسترده ضد دامپینگ علیه چین به اجرا گذاشته اند.

چین و اروپا در حال گفت وگو در خصوص امضای یک توافقنامه سرمایه گذاری هستند و پکن از پاریس خواسته است در این راستا نقش سازنده ای ایفا کند.

ورود چین به بازارهای اروپا و دید و بازدیدهای مقام های دو طرف نشاندهنده دور شدن تدریجی چین از بازارهای آمریکا است .

چین تاکید کرده است که با فرانسه برای ساخت بهترین، پیشرفته ترین و امن ترین نیروگاه های هسته ای همکاری خواهد کرد.

چین برای ورود به بازار بین المللی انرژی هسته ای با موانع فنی روبروست و همکاری با فرانسه را فرصتی برای برطرف کردن این ضعف می داند.

نخست وزیر فرانسه روز پنجشنبه وارد پکن شد.

کد خبر 241555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز