گروه اجتماعی: پرونده تخلف تأمین اجتماعی به دادگاه‌ کیفری تهران فرستاده می‌شود تا از سوی قوه قضاییه بررسی شود.

سازمان تأمین اجتماعی به درخواست نمایندگان مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت. این تحقیق و تفحص توسط یک تیم 15نفره از نمایندگان انجام شد و حاصل کاردر قالب یک گزارش در صحن علنی مجلس خوانده شد. انتشار گزارش تخلف در سازمان تأمین اجتماعی در رسانه‌های کشور با عکس‌العمل‌های زیادی روبه‌رو شد و توجه افکار عمومی را به‌خود جلب کرد.

عباس قائید رحمت که یکی از اعضای گروه تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی است، روز گذشته اعلام کرد که پرونده این تخلف برای بررسی بیشتر به دادگاه کیفری فرستاده می‌شود و دادگاه نیزبررسی این پرونده را باید خارج از نوبت انجام داده و بعد از 3‌ماه نتیجه بررسی پرونده را اعلام کند. او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر توضیح داد‌ که در هر حال نمایندگان مجلس که مسئولیت انجام تحقیق و تفحص را برعهده داشتند کارشان به پایان رسیده است اما درصورتی‌که قوه قضاییه برای بررسی پرونده خواستار ارائه توضیح از سوی اعضای گروه تحقیق و تفحص باشد این افراد توضیحات بیشتری را در اختیار قوه قضاییه و دادگاه قرار می‌دهند.

در گزارش تحقیق و تفحص تأمین اجتماعی که در مجلس خوانده شد نام افراد زیادی به‌عنوان متخلف آورده شده بود. نام معاون رئیس‌جمهور (محمدرضا رحیمی) و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی(عبدالرضا شیخ‌الاسلامی) دولت دهم و مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی(سعید مرتضوی) و برخی معاونان این سازمان نیز در فهرست متخلفین منتشر شد. قائید رحمت درباره شرایط انتشار نام‌ها گفت:

به تمام افرادی که نامشان در گزارش بود از قبل اطلاع داده بودیم و از آنها خواسته بودیم که اگر مایل بودند در این زمینه توضیح بدهد که اتفاقا برخی از افراد نیز با ارائه اسناد و مدارک توضیحاتی را به گروه تحقیق و تفحص ارائه کردند اما خب تعدادی از افراد نیز این کار را نکردند.

اما به هر حال افرادی که مسئول بروز این تخلفات بودند از رئیس‌جمهور، وزیر، معاون اول رئیس‌جمهور، مدیرعامل سازمان‌های ذی‌ربط باید پاسخگو باشند و اینکه بگویند اطلاعی نداشته‌ایم نشان از سوء مدیریت آنها دارد. در گزارش تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی آمده است: دفتر معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کار و سرپرست وزارت کار این دولت هر کدام 50 تا 100 میلیون تومان کارت هدیه از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کرده‌اند. نکته بارز دیگراین گزارش واگذاری 138شرکت از شرکت‌های متعلقه به تأمین اجتماعی به شرکت سورینت قشم (متعلق به بابک زنجانی) است.

کد خبر 241590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز