همشهری آنلاین: رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در تشریح ویژگی‌های لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۳ در ارتباط با مسکن مهر گفت: متقاضیان مسکن مهر بدانند که دولت به تعهدات ایجاد شده توسط دولت قبل پایبند است.

روحانی همچنین تاکید کرد که دولت بلافاصله بعد از حل مسائل مالی مسکن مهر طرح‌های جایگزین فعال‌سازی بخش مسکن را به اجرا می‌گذارد.

وی گفت: رویکرد دیگر دولت در ایجاد درآمد و اشتغال تقویت حضور در بازارهای منطقه‌ای و کشورهای همسایه است، که متاسفانه طی سال‌های گذشته موقعیت‌هایی که در این زمینه بوده است را از دست داده‌ایم و دیگر کشورها جای ما را گرفتند.

وی همچنین با اشاره به عزم دولت در ایجاد ثبات در ارتباط با بازار ارز گفت: زمانی‌که ما دولت را تحویل گرفتیم شاهد بی‌ثباتی در بازار ارز و چند نرخی بودن ارز بودیم .

به گزارش ایسنا، روحانی با اشاره به این که نوسانات نرخ ارز باعث ایجاد مشکلاتی برای اقتصاد کشور و فاصله گرفتن از ظرفیت‌های داخلی شد، گفت: دولت در آغاز فعالیت خود ایجاد ثبات در بازار ارز را در اولویت قرار داد.

روحانی با اشاره به این‌که در حال حاضر بازار ارز بر خلاف مسیر دو ساله‌ی گذشته خود به آرامش نسبی رسیده است گفت: اکنون دولت مشغول برنامه‌ریزی برای یکسان سازی نرخ ارز برای سال 1393 است و ما در این مسیر حرکت تدریجی و سنجیده‌ای را دنبال می‌کنیم و اقدام عجولانه‌ای نخواهیم کرد.

رئیس جمهور کشورمان به موضوع سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 42 میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند که تاکنون این افراد نفع چندانی از آن نبرده‌اند به جز توزیع مختصری سود.

روحانی با بیان این که سهام عدالت بر پایه‌ی سهام 62 شرکت که سود آورترین بنگاه‌های اقتصادی کشور را نمایندگی می‌کند، ایجاد شده است گفت: واگذاری سهام‌ها یک اختلال جدی در اداره این شرکت‌ها ایجاد کرده و اعمال حق مالکیت را از آنها سلب کرده است.

ادامه دارد

کد خبر 241643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز