همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه "سیاست این وزارتخانه صرفاً دفاعی است و نگاه تهاجمی ندارد"، اظهار کرد: تلاش ما توسعه توان دفاعی کشور تا دستیابی به نقطه بازدارندگی موثر است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، به ارائه گزارشی از عملکرد صد روزه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و برنامه‌های این وزارتخانه پرداخت و با اشاره به اینکه این وزارتخانه در چهار حوزه تحقیقات دفاعی، تولیدات دفاعی، خدمات و دیپلماسی دفاعی در حال فعالیت است، افزود: از گذشته تعداد زیادی از پروژه‌ها در دست اجرا بود که تعداد 184 عدد از این پروژه‌ها باید در سال جاری باید به نتیجه می‌رسید.

وی درا دامه افزود: با این پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و 17 مورد را مورد توجه قرار داده که از این تعداد 15 پروژه به نتیجه رسید و با به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها کشور در عرصه دفاع از منافع ملی در جایگاهی بالاتری قرار گرفت.

وزیر دفاع همچنین اضافه کرد: هدف این وزارتخانه افزایش توان بازدارندگی کشور است و در زمینه صنایع دفاعی، صنایع هوایی و دریایی محصولاتی با ویژگی بازدارندگی اکنون به نتیجه رسیده است.

دهقان با بیان اینکه "وزارت دفاع در زمینه خدمات‌رسانی به بازنشستگان نیروهای مسلح در حال تلاش است"، گفت: واگذاری مطالبات بازنشستگان به آنها و اختصاص دو سبد کالایی بخشی از فعالیت این وزارتخانه جهت رفاه حال بازنشستگان نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه این وزارتخانه هم در جهت تولید قدرت نرم و هم در جهت تولید قدرت سخت در حال تلاش است، تاکید کرد: دیپلماسی دفاعی در تداوم دیپلماسی کشور مورد اهتمام قرار گرفته است. در طول این 100 روز با چندین مقامات کشورهای همسایه از جمله نخست‌وزیر عراق،‌ سلطان عمان و وزیر دفاع عراق و عمان و معاون نخست وزیر روسیه را به ایران دعوت کرده و زمینه همکاری و ارتقای سطح روابط را ایجاد کرده‌ایم. همچنین با یکی از مقامات کشور چین که با دعوت آقای شمخانی به ایران آمده بود دیدار داشته‌ام.

وی تصریح کرد: امروز کارکنان وزارت دفاع با فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی به تمامی گلوگاه‌های فناوری و زیرساختی رسیدن امروز تأمین منابع مورد نیاز مورد توجه است، به‌گونه‌ای که اکنون ما توانسته‌ایم از 5 هزار قطعه‌ای که به خارج وابسته بوده‌ایم را به هزار قطعه رسانده‌ایم. امروز توان دانشی‌، توان سازمانی و زیرساختی این وزارتخانه به‌گونه‌ای است که ما می‌توانیم نیازهای صحنه‌های عملیاتی را خودمان تولید کنیم.

دهقان با بیان اینکه "در حوزه دریا‌، دقت در شلیک و افزایش قدرت نابودی دشمن بسیار مهم است"، خاطرنشان کرد: امروز ما قادریم صفر تا صد زیر دریایی را طراحی و تولید کرده و سیستم‌های آن را ایجاد کنیم. ما اکنون توانسته‌ایم موشک‌های دریایی قادر و بصیر را هواپایه کنیم. همچنین سه نوع رادار جدید را به محصول رسانده و آماده تولید انبوه کرده‌ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه "دقت و قدرت موشک‌های زمین به زمین با برد بلند بالا رفته است"، اظهار کرد: اکنون می‌توانیم با این موشک‌ها نقطه‌زنی کنیم و خطای این موشک‌ها به دو متر رسیده و به خطای صفر هم دست می‌یابیم. همچنین هدایت موشک تاو هم لیرزی شده و بر روی هلی‌کوپتر نیز نصب شده است.

وی در ادامه درباره ویژگی‌های پهپاد فطرس اظهار کرد: امروز این کلاس پهپاد هم به لحاظ مداومت پروازی هم به لحاظ قدرت سلاح و قدرت شناسایی و جنگ هوایی کم‌نظیر است و فقط دو یا سه نمونه از این پهپاد در دنیا وجود دارد. ما به دنبال رفع نقاط ضعف این پهپاد هستیم و درصددیم تا موتور این پهپاد از نوع دلیزلی تبدیل کنیم.

دهقان همچنین خاطرنشان کرد: اقتدار دفاعی ما با منافع ملی گره می‌خورد. دولت یازدهم به دنبال این است که همه دنیا به جز اسرائیل تعامل سازنده برقرار کند. دولت با عقلانیت و منطق از منافع کشور دفاع می‌کند و ما هم در جهت توسعه اقتدار دفاعی تلاش می‌کنیم. نیروهای مسلح ما اکنون در وضعیتی قرار گرفتند که دشمنان خود اجازه اقدام نظامی علیه ما نمی‌دهند.

وی یادآور شد: بعد از پایان جنگ به وسیله نیروهای فرامنطقه‌ای ایران‌هراسی در منطقه تبلیغ شد تا به این وسیله این نیروهای حضور خود را در منطقه توجیه کرد و سلاح‌های خود را بفروشند ما تهدیدی برای هیچ کشوری نیستیم و هیچگونه تهدیدی را نمی‌پذیریم و هر تهدیدی را قاطعانه جواب می‌دهیم.

وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه "انتخابات 24 خرداد موجب ایجاد وحدت ملی در کشور و ایجاد شکاف در صف دشمنان شده است"، اظهار کرد: عده‌ای جنگ‌طلب در آمریکا وجود دارد اما اگر آنها کمترین سهمی از جامعه ما داشته باشند هیچگاه تهدید نظامی را مطرح نمی‌کنند زیرا ملت ما از آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آید و ملت نمی‌تواند به نظامی که ماهیتاً خود را در مقابل خود می‌بیند، اعتماد کند.

کد خبر 241824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز