دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشریه فارین پالیسی پنجمین گزارش سالانه درباره ۱۰۰ متفکر برتر جهان را در عرصه‌های تجارت، تکنولوژی، هنر، دانش و دیگر عرصه‌ها منتشر کرده است.

 این لیست ۱۰۰ نفر از برترین افراد جهان که طی سال گذشته در زمینه‌های فوق تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده و تاثیرگذار بوده‌‌اند تشکیل شده است.

براساس گزارش فارین پالیسی، این نشریه برای انتخاب این افراد به بررسی مه‌مترین اخبار جهان در سال گذشته پرداخته و تمام نویسندگان، متخصصان و سیاستگزاران را در 6 قاره جهان تحت نظر داشته است.

به گفته این نشریه، اکثر این افراد انسان‌هایی هستند که در برقراری صلح، حفاظت از سیاره زمین و از بین بردن محدودیت‌ها تلاش کرده‌اند، دستاورد‌های آنها نتیجه نبوغ و فداکاری بوده و تمامی جهان از آن بهره برده‌اند.

در این گزارش اسامی آشنایی به چشم می‌خورد اما شاید آشنا‌ترین آنها نام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان باشد که در بخش سیاست‌گزاران در کنار نام افرادی مانند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، ونگ کیشان معاون نخست‌وزیر چین، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، انریکه پنانیتو رئیس‌جمهور مکزیک و کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول به عنوان برترین متفکران جهان نام برده شده‌است.

در بخش مرتبط با مساله جاسوسی آمریکا، ادوارد اسنودن به خاطر افشاگری بزرگش، دیلما روسف رئیس‌جمهور برزیل برای مقابله با آمریکا و جاسوس‌هایش، کیث الکساندر به خاطر هدایت برنامه جاسوسی و گلن گرینوالد و لارا پویتراس به خاطر فرصت دادن به اسنودن برای افشاگری به عنوان برترین‌ها انتخاب شده‌اند.

همچنین پاپ فرانسیس در بخش مبارزان، الون ماسک در بخش نوآوران، ملاله یوسف‌زی در بخش مدافعان، کریس هدفیلدز فضانورد ناسا، و تیم کاوشگر کنجکاوی ناسا و پیتر هیگز برنده نوبل فیزیک 2013 و کاشف بوزون هیگز در بخش تاریخ‌نگاران، جف بزوس از شرکت آمازون و مارک زاکربرگ فیس‌بوک نیز در بخش سلاطین این لیست به عنوان برترین متفکران جهان نام برده شده‌اند.

کد خبر 241931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز