همشهری آنلاین: با رسیدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۳ و همزمان با آغاز فصل جوایز سینمایی هالیوود، انجمن فیلم آمریکا نیز اقدام به معرفی ۱۰ فیلم برتر سال کرد.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، انجمن فیلم آمریکا نیز همانند سایر نهادهای سینمایی برترین آثار سینمایی سال 2013 را اعلام کرد که بر این اساس فیلم‌های «دوازده سال بردگی» ساخته استیو مک‌کوئین در رتبه اول ایستاد.

این فیلم که اوایل هفته نیز از سوی انجمن منتقدین بوستون جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را گرفته، یک درام تاریخی بر اساس خودزندگی نامه «۱۲ سال بردگی» نوشته «سالومون نورثاپ» است که یک سیاه آزاد بود، اما ربوده شده و به عنوان برده فروخته شد.

«مک‌کوئین» که با فیلم «گرسنه» دوربین طلای جشنواره کن را گفته است، برای به تصویر کشیدن فاجعه برده‌داری در آمریکا، بدون مصلحت‌اندیشی و ترس از بازی با احساسات تماشاگر، سیستم برده‌داری و اتفاقات آشنای آن را به بهترین شکل ممکن در این فیلم‌بازسازی کرده است.

فیلم‌های «اخاذی آمریکایی»، «کاپیتان فیلیپس»، «ایستگاه فروتوپل»، «درون لیون دیویس»، «بنر اسکا»، «نجات آقای بنکس» و «گرگ وال استریت» بدون تقدم و تأخر همگی جزو بهترین‌های سال 2013 از نگاه انجمن فیلم آمریکا اعلام شدند.

مراسم اعطای جوایز سینمایی موسسه فیلم آمریکا روز دهم ژانویه 2014 (20 دی ماه) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

کد خبر 241968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز