سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جریان دومین روز محاکمه متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران مشخص شد، متهمان اصلی به اعضای خانواده خود نیز رحم نکرده بودند.

اختلاس بیمه

به گزارش  مهر، صبح امروز (19 آذر) دومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد که قاضی محمدی کشکولی رئیس دادگاه در خصوص علت تاخیر گفت: با توجه به فوت برادر یکی از قضات دادگاه مجبور به تغییر یکی از مستشاران شدیم که به همین دلیل باید به افرادی که در جلسه دیروز به اتهامات شان رسیدگی شد تفهیم اتهام صورت گیرد.

سپس خانم "و.غ" در جایگاه متهم قرار گرفت که رئیس دادگاه با تفهیم اتهام پولشویی به میزان 175 میلیون تومان و معاونت در اختلاس به وی از متهم خواست به دفاع از خود بپردازد.

"و.غ" که همسر یکی از متهمان اصلی پرونده است با رد اتهامش در دفاع از خود گفت: شوهرم چک‌ها را پشت نویسی می‌کرد و من فقط مبلغ چک را به حساب خود واریز می‌کردم. دو روز بعد نیز مبلغ را از حسابم خارج کرده و از طریق شوهرم به "حمزه نوسی" می‌دادم.

وی درباره نقش جابر عبدالی در این پرونده گفت: جابر بیگناه بوده و اعترافات قبلی من تحت فشار بازجویی ها بود. من بعد از دادگاه فهمیدم که از ما سوء استفاده شده است.

رئیس دادگاه: در بخشی از تحقیقات گفته‌اید که از شوهرتان شنیده‌اید چک‌ها متعلق به داود فهیمی، جابر عبدالی و حمزه نوسی بوده است، در این باره چه توضیحی دارید؟

متهم: این اواخر شک کرده بودم. شوهرم بیگناه زندان است و از ما سوء استفاده شده است.

قاضی توکلی نماینده دادستان در خصوص اظهارات متهم گفت: متهم در بازجویی‌ها گفته است که جابر همسرش را تهدید می‌کرده اگر با او همکاری نکند وی را به اتهام همکاری با منافقین دستگیر خواهد کرد.

رئیس دادگاه در ادامه جلسه امروز با تفهیم اتهام پولشویی به مبلغ 82 میلیون تومان و معاونت در اختلاس به "ع.ن" خواست که به دفاع از خود بپردازد که این متهم نیز با رد اتهاماتش گفت: من سه فقره چک از آقای "ع.خ" گرفتم و پس از نقد کردن مبلغ چک را به وی می‌دادم. پشت نویسی چک‌ها را نیز به طور کامل انجام می‌دادم. بعد از چک دوم به موضوع مشکوک شده و درباره آن پرسیدم که "ع.خ" گفت: به دلیل این که در بیمه کار می‌کنیم برای خرید خودروهای تصادفی نمی‌توانیم چک‌ها را به نام خودمان صادر کنیم. متهم ردیف اول این پرونده دایی من است و او از خواهرزاده‌اش نیز سوء استفاده کرده است.

"هـ.ن" سومین متهمی بود که در دادگاه امروز در جایگاه قرار گرفت که متهم به معاونت در اختلاس و پولشویی به میزان 570 میلیون تومان می‌باشد. وی همچنین متهم به تحصیل مال نامشروع به میزان سه میلیون تومان است.

ماهم پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: برای دریافت خسارت ماشین نزد متهم ردیف دوم پرونده به نام داود فهیمی رفتم. او از من خواست که یک چک را برایش نقد کنم من نیز قبول کرده و بدون اطلاع از اختلاس چک را نقد کردم. چند روز بعد برای اجاره خانه نیاز به پول داشتم که دوباره نزد داود فهیمی رفته و سه میلیون تومان از او قرض کردم. همان روز او از من خواست تا یک فقره چک را برایش نقد کنم. پولی که من از داود فهیمی گرفتم به صورت قرض بود و بعد از مدتی آن را باز گرداندم.

"م. ف" چهارمین متهم دادگاه امروز بود که متهم به معاونت در اختلاس، پولشویی به میزان 174 میلیون تومان و تحصیل مال نامشروع به میزان 10 میلیون تومان است.

متهم پس از تفهیم اتهام این اتهامات را رد کرد و گفت: داود فهیمی یک مغازه "ام دی اف" در شهر رشت داشت که من آن را اداره می‌کردم. هر وقت برای پیگیری کارهای مغازه به نزد وی می‌رفتم از من می‌خواست که یک فقره چک را برایش نقد کنم. من بابت نقد کردن چک‌ها هیچ پولی از فهیمی نگرفته و حتی چند ماه اجاره مغازه‌اش را من می‌دادم. وی شخصیتی داشت که هیچوقت انسان به کارهایش شک نمی‌کرد.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی محمدی کشکولی با تفهیم اتهام به "م. ب" گفت: شما متهم به معاونت در اختلاس، پولشویی به میزان 73 میلیون تومان و تحصیل مال نامشروع به میزان 2 میلیون و 500 هزار تومان می‌باشید، اتهامات خود را قبول دارید؟

مرد میانسال نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: من پدرزن داود فهیمی هستم سالی یک بار برای دیدن نوه‌هایم به خانه آنها می‌رفتم که او از من می‌خواست برایش چک نقد کنم در این مدت نیز سه فقره چک را نقد کرده و هیچ پولی بابت آن از داود نگرفتم. یک بار دربار منشاء این چک‌ها از دامادم پرسیدم که او گفت: بعضی افراد پولدار بعد از تصادف دیه و خسارت از جیبشان پرداخت و به دنبال پول بیمه نمی‌آیند ما هم خسارت آنها را دریافت کرده و به افراد نیازمند کمک می‌کنیم. من قبل از این ماجرا 2 میلیون تومان از دامادم قرض کرده بودم که این پول را به وی بازگرداندم.

"م. ق" ششمین متهمی بود که در جایگاه قرار گرفت.

براساس کیفرخواست وی متهم به معاونت در اختلاس، پولشویی به میزان 180 میلیون تومان و تحصیل مال نامشروع به میزان 4 میلیون تومان می باشد.

این متهم نیز با رد اتهاماتش گفت: من و داود فهیمی بچه محل بوده و با یکدیگر رفت و آمد خانوادگی داشتیم. من بیسوادم و فقط چک‌هایی که او پشت نویسی می‌کرد نقد می‌کردم. به خاطر این کار نیز هیچ پولی دریافت نکردم. سه فقره از چک‌ها را در تهران و بقیه را در کرج نقد کردم.

متهم بعدی "س. ن" نام داشت که به دلیل بیماری وکیلش به دفاع از او پرداخت.

بر اساس کیفرخواست زن 54 ساله متهم به معاونت در اختلاس، پولشویی و تحصیل مال نامشروع می‌باشد.

وکیل این متهم ینز در دفاع از موکلش گفت: موکلم به دلیل بیماری نمی‌تواند در دادگاه حاضر شود. همسر موکلم که یکی از محکومان پرونده است نمایندگی بیمه داشت و همسرش در این نمایندگی به او کمک می‌کرد. در ادامه فردی به نام "ب. ک" از همسر موکلم می‌خواهد که چک هایی را برای وی وصول کند. موکلم در این موضوع هیچ نقشی نداشته و پس از وصول چک‌ها مبلغ آن را تحویل "ب.ک" می‌داده است.

بعد از رسیدگی به اتهامات متهمان بخش اول دادگاه قاضی محمدی کشکولی ختم جلسه امروز را اعلام کرد و ادامه رسیدگی برای دفاع وکلا و آخرین دفاع متهمان به فردا موکول شد.

کد خبر 242019
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز