همشهری آنلاین: پل غیر همسطح بزرگراه محمد علی جناح و شیخ فضل الله نوری در پایان بزرگراه تهران-کرج قرار دارد و سازه آن جزو آثار هنری شهری محسوب می‌شود.

 

 

به گزارش همشهری آنلاین، شهرداری تهران در اواخر سال 1389 با هدف گشایش گره ترافیکی ورودی غرب، پروژه احداث پل‌های غیر همسطح بزرگراه محمد علی جناح و شیخ فضل الله نوری را در دستور کار خود قرار داد.

این پل در تنظیم و تقسیم سفرهای ورودی و خروجی آزاد راه تهران - کرج و همچنین تسهیل رفت و آمد در خیابان‌های آزادی، صادقیه، اکباتان و بزرگراه‌های تهران - کرج، جناح، شیخ فضل الله نوری و یادگار امام (ره) تاثیر دارد.

مشخصات فنی:

این پروژه شامل اجرای 2 دستگاه پل اصلی قوسی به طول 248 متر و مساحت 12 هزار و 750 مترمربع و نیز 4 دستگاه پل جهتی به مساحت 9 هزار و 342 متر‌مربع در 3 سطح بر روی پایه‌های بتنی است که در کنار این مجموعه پل‌ها، 50 هکتار محوطه‌سازی نیز صورت می‌گیرد. پل‌های اصلی دارای 20 پایه بوده و پل‌های جهتی 27 پایه خواهند داشت.

جنب افزایش عرض عبور تقاطع خیابان محمدعلی جناح با بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ترافیک در اتوبان کرج- تهران کاهش می‌یابد. از سوی دیگر امکان افزایش دسترسی‌ها به مناطق قبل از ورود به این تقاطع، با تعبیه 2 پل اصلی به همراه کندروها و 8 رمپ و لـوپ مناسـب فراهم شده است.

پل‌های تقاطع شیخ فضل الله نوری -جناح با استفاده از تکنیک پل‌های صندوقه‌های بتنی پیش ساخته، ساخته شده است.

سازه نمادین پل

این پل تنها یک سازه مهندسی و یک پروژه عمرانی صرف نیست چرا که این پل‌ها دارای یک هویت هنری برای شهر است و با توجه به اینکه جزو معدود پل‌های چند سطحی تهران و کشور است می‌توان از آن به عنوان سازه‌ای نمادین یاد کرد.

پل غیرهمسطح محمد علی جناح- شیخ فضل الله نوری در هجدهم اردیبهشت ماه سال 1392 و در زمان مدیریت محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران افتتاح شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸