پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله تایم پاپ فرانسیس را با توجه نقشش در تغییر دادن پیام کلیسای کاتولیک به عنوان "شخص سال"‌ ۲۰۱۳ انتخاب کرد.

به گزارش رویترز این برای سومین بار است که این مجله یک پاپ را به عنوان "شخص سال" انتخاب می‌کند. تایم در سال 1994 پاپ ژان پل دوم و در سال 1963 پاپ ژان بیست و سوم را به عنوان شخص سال برگزیده بود.

این کشیش اهل آرژانتین که در مقام سراسقف بوئنوس آیرس به خاطر دیدارهایش از فقیران و علاقه‌اش به سفر با مترو به نام کاردینال زاغه‌ها مشهور شده بود، در رقابت انتخاب شخص سال تایم پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، ادوارد اسنودن، بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه، و سناتور آمریکایی، تد کروز، از تگزاس را پشت سر گذاشت.

تایم در بخش ویژه‌اش در این باره نوشت: "آنچه پاپ را این قدر مهم می‌کنند این است که به سرعت اذهان میلیون‌ها نفری را به تسخیر در آورد که امیدشان به کلیسا را به کلی از دست داده بودند."

"فرانسیس در طول چند ماه رسالت به عنوان تسلی‌دهنده مردمان آسیب‌دیده در این دنیای اغلب خشن- را به حدی فراتر از نگهبان عقیدتی که برای پیشینیانش بسیار مهم بود- برکشیده است."

تایم گفت که انتخاب نهایی بوسیله سردبیرانش انجام شده است که پیشنهادات بیش از 2 میلیون دنبال‌کننده توئیتر مجله را مورد توجه قرار داده بودند.

سخنگوی واتیکان، پدر فدریکو لومباردی در این باره گفت، پاپ فرانسیس، نخستین پاپ غیراروپایی در 1300 سال گذشته، نخستین پاپ از آمریکایی لاتین، و نخستین پاپ یسوعی به دنبال شهرت نیست.

لومباردی در بیانیه‌ای گفت: "اینکه یکی از معتبرترین تاییدهای رسانه‌های بین‌المللی از شخصی انجام می‌شود که به دنیای روحانی، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی گواهی می‌دهد و جانانه از صلح و عدالتی بزرگتر دفاع می‌کند، نشانه‌ای مثبت است."

کد خبر 242202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز