همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید از ظرفیت جنبش غیرمتعهدها استفاده کرد و اجماع جهانی برای برگزاری رفراندوم در فلسطین را با حضور ساکنین اصلی این سرزمین برگزار کرد.

محمدرضا نقدی

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در کنگره شهدای جهاد علمی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه گفته که دیپلماسی، بیانیه خواندن نیست و باید به دنبال تعامل بود، خاطر نشان کرد: ما هم معتقدیم بیانیه خواندن کافی نیست. جمهوری اسلامی سالهاست که اعلام کرده که در فلسطین باید رفراندومی با حضور ساکنین اصلی این سرزمین برگزار شود. اکنون باید با دنیا تعامل کرد و اجماع جهانی برای برگزاری رفراندوم ایجاد کنیم.

نقدی گفت: دشمن اینگونه القاء می‌کند که ترور‌ها و جنایاتش برای مقابله با برنامه هسته‌ای و نظامی ایران است، اما آنها در حقیقت با پیشرفت علمی کشور مخالفند.

نقدی در ادامه افزود: بعضی از دوستان برآورد نادرستی از قدرت تسلیحاتی ما ارائه دادند که کار درستی نبود و در واقع ناشی‌گری سیاسی بود. ما باید در مذاکرات خود را مقتدر نشان دهیم که اینگونه هم هست و ما هم مقتدر هستیم. آمریکا باید اطلاعات صحیح نظامی را از افرادی همچون من بگیرد تا از مسئولان سیاسی.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر آمریکا دست از پا خطا کند کار به بسیجی‌ها نمی‌رسد، اظهار کرد: همان نیروهای مسلح ما سلاح‌هایی آماده کردند که آمریکا با آن سلاح‌ها تسلیم خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی ما به لحاظ علمی عقب مانده‌ بودیم، افزود: اکنون به این توانمندی علمی رسیده‌ایم که هر نقطه‌ای را به وسیله سلاح‌های خود مورد هدف قرار دهیم. این علم در کشور نهادینه شده است و دانشگاه‌های صنعتی ما می‌توانند این کار را انجام دهند. با این وجود دریافت اجازه برای ساختن چنین سلاح‌ها یک مسئله دیگر است.

نقدی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها همه اطلاعات را درباره کشور ما ندارد، ولی از بسیاری از توانمندی‌های ما اطلاع دارند. آنها به دلیل فقدان وحدت داخلی و مشکلات اقتصادی توانمندی اقدام نظامی علیه کشور ما را ندارد، اما همواره بیان می‌کنند که گزینه نظامی روی میز است.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آمریکا با استقلال،‌ آزادی و اسلام کشور ما مخالف است، آنها با الگو شدن نظام اسلامی مخالفند. آنها اکنون یک جنگ علمی برای مقابله با پیشرفت‌های علمی علیه ما به راه انداختند، زیرا علم قدرت آفرین است و ما را از زورگویان بی‌نیاز می کند.

وی القای خودباختگی و ناامیدی،‌ فریب نخبگان،‌ تحریم علمی کشور، ایجاد مزاحمت برای دانشمندان ایرانی در خارج از ایران،‌ نفوذ و خرابکاری در مراکز پژوهشی،‌ جاسوسی علمی، آشفته کردن فضای دانشگاه‌های کشور و ترور دانشمندان را از اقدامات دشمنان در جنگ علمی علیه کشورمان نام برد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با بیان اینکه شهدای علمی سه فضلیت ایمان، علم و جهاد را در هم آمیختند، خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید برای طی مسیر علم و ایمان باید این شهدا را الگو قرار داده و در عرصه جهاد علمی پایمردی کنند تا تولید علم و فناوری شتاب پیدا کند. مسیر جهاد علمی باید تا محو کامل رژیم صهیونیستی و خشاندن ریشه ترور ادامه یابد.

کد خبر 242211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز