همشهری آنلاین: سازمان ملل، اقدام رژیم اسرائیل را در تخریب منازل فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری و آواره کردن ساکنان آن محکوم کرده است.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، جیمز رولی، هماهنگ کننده امور حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه (۲۰ آذر) تخریب ۳۰ واحد مسکونی فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد و افزود، این اقدام موجب شده است تا تعدادی از خانواده‌ها برای دومین بار در مدت زمانی کمتر از دو هفته آواره و بی‌خانمان شوند.

این مقام سازمان ملل گفت: «من از این که ساختمان‌های فلسطینیان در دره اردن دیروز ( سه شنبه) تخریب شدند، نگران هستم.»

جیمز رولی افزود: « تخریب منازل فلسطینیان آواره‌گی ۴۱ نفر از جمله ۲۴ کودک را موجب شده و بر زندگی ۲۰ نفر دیگر تاثیرگذار بوده است. هم خانواده‌های پناهجو و هم غیر پناهجو آسیب دیدند.»

هماهنگ کننده امور حقوق بشر سازمان ملل گفت : « برخی از خانواده‌ها برای دومین بار در ماه جاری است که آواره می‌شوند و تعدادی از ساختمان‌هایی که از بودجه اهدا کنندگان ساخته شده بودند نیز ویران شدند.»

گروه‌های حقوق بشر می‌گویند هدف رژیم اسرائیل از تخریب منازل فلسطینیان اشغال اراضی بیشتر به منظور ساخت شهرک‌های غیرقانونی و پروژه‌های نظامی در اراضی اشغالی است.

۳۶ گروه حقوق بشر و خیریه از جمله آکسفام، عفو بین‌الملل و دیده بان حقوق بشر هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند: « تخریب‌ها اغلب با هدف توسعه شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل انجام می‌شوند، و ۶۰ درصد تخریب‌ها در جوامع فلسطینی نزدیک به مناطق شهرک نشین روی می دهد.»

حضور و ادامه گسترش شهرک‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان مانعی جدی را در مسیر تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه خاورمیانه موجب شده است.

رژیم اسرائیل اخیرا از قصد خود برای ساخت حدود ۵ هزار واحد مسکونی دیگری در اراضی اشغالی فلسطینیان خبر داد.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک ‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می‌کنند.

سازمان ملل متحد و بیشتر کشورها شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی قلمداد می‌کنند زیرا این اراضی که این شهرک‌ها در آن‌ها ساخته شده در جنگ ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند و به همین دلیل مشمول کنوانسیون ژنو که ساخت و ساز در مناطق اشغالی را ممنوع اعلام کرده، می‌شوند.

کد خبر 242250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز