همشهری آنلاین: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی به گینه کوناکری سفر کرده بود، در بازگشت از این نشست گفت که موضوع واگذاری کرسی سوریه به معارضین این کشور از دستور کار این سازمان خارج شد و این مساله مغایر منشور سازمان همکاری‌های اسلامی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان افزود: همه‌ کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی بر راهکار سیاسی و توقف خشونت و تروریسم در سوریه تاکید داشتند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 کشور و تثبیت دستاورهای علمی و سیاسی ایران یکی از محورهای مورد توجه همه‌ کشورها بود و برخی کشورها خواهان میزبانی ادامه مذاکرات هسته‌ای در کشورشان بودند.

وی افزود: موضوع میزبانی نشست 2016 وزیران خارجه سازمان کنفرانس اسلامی در دستور کار نشست بعدی وزرا قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: قطعنامه پیشنهادی تهران با عنوان جهان عاری از خشونت و افراط گرایی که موضوعش توسط دکتر روحانی در سازمان ملل متحد مطرح شد در دستور کار کمیته‌ ویژه‌ نشست وزیران خارجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: «ایاد مدنی» وزیر تبلیغات و حج سابق عربستان سعودی به عنوان دبیرکل این سازمان ادای سوگند کرد.

وی از اول ژانویه، جایگزین «احسان اوغلو» می‌شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدارهای جداگانه‌اش با دبیران کل فعلی و جدید سازمان کنفرانس اسلامی گفت: در این دیدار موضوع همکاری‌های ایران و سازمان کنفرانس اسلامی و دیدگاه‌های کشورمان در خصوص مسائل جهان اسلام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نشست وزیران خارجه‌ سازمان کنفرانس اسلامی از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته در گینه کوناکری برگزار شد.

کد خبر 242275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز