یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تلفات جهانی سرطان در سال ۲۰۱۲ به ۸.۲ میلیون نفر رسیده و شمار موارد مرگ و میر سرطان پستان نیز با رواج سبک زندگی غربی در کشورهای در حال توسعه به شدت افزایش یافته است.

cancer cell

به گزارش رویترز در گزارش جدید "سازمان بین‌المللی پژوهش سرطان" (IARC) وابسته به سازمان جهانی بهداشت آمده است مرگ و میر ناشی از سرطان 8 درصد نسبت به 7.6 میلیون مورد مرگ و میر در بررسی پیشین در سال 2008 افزایش یافته است،و شمار تلفات سرطان پستان با 14 درصد افزایش به 522 هزار نفر رسیده است.

دیوید فورمن، رئیس بخش اطلاعات سرطان IARC که داده‌های جهانی سرطان را گردآوری می‌کند، در این باره گفت: "سرطان پستان همچنین علت اصلی مرگ ناشی از سرطان در کشورهای کمتر توسعه‌یافته جهان است."

او گفت این افزایش در مرگ‌های به علت سرطان پستان "تا حدی به علت تغییرات سبک زندگی است باعث افزایش میزان بروز این نوع سرطان شده است، و تا حدی ناشی از عدم دسترسی زنان ساکن این مناطق به پیشرفت‌های بالینی برای درمان این بیماری است."

این گزارش تخمین زده است که موارد سرطان در کشورهای توسعه‌یافته نسبت به 12.7 میلیون نفر در سال 2008 به 14.1 میلیون نفر در سال 2012 رسیده است. و در 1.7 میلیون زن در سال گذشته به تازگی تشخیص سرطان پستان داده شده است که بیش از 20 درصد افزایش نسبت به سال 2008 را نشان می‌دهد.

گزارش IARC که 2012 GLOBOCAN نامیده می‌شود آخرین تخمین‌ها درباره 28 نوع سرطان متفاوت در 184 کشور را به دست می‌دهد و مروری است بر بار جهانی سرطان.

بر اساس این گزارش شایع‌ترین سرطان‌های تشخیص‌داده شده در سراسر جهان مردان و زنان بر روی هم به ترتیب سرطان‌های ریه، پستان و روده بزرگ هستند.. شایع‌ترین علل مرگ ناشی از سرطان به ترتیب شامل سرطان ریه، کبد و معده می‌شوند.

کارشناسان IARC می‌گویند انتظار دارند "افزایش قابل‌توجهی" در موارد سرطان در جهان رخ دهد، و پیش‌بینی می‌کنند با افزایش جمعیت جهان و افزایش سالمندی شمار موارد جدید سالانه سرطان تا سال 2025 به 19.3 میلیون نفر برسد.

کد خبر 242327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز