همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر پرداخت بن توسط سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان خلاف قانون صورت گرفته باشد، با این تخلف برخورد می‌‌کنیم.

لاریجانی علی

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران درباره پرداخت مبالغی از سوی سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان گفت: البته در گزارش تحقیق و تفحص اسمی از نمایندگان نبود و فقط اعلام شده بود مبالغی در قالب بُن برای حمایت از افراد بی‌بضاعت در اختیار نمایندگان قرار گرفته که این موضوع در گذشته نیز وجود داشته است.

وی تصریح کرد: البته اینکه سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون حق چنین اقدامی دارد یا خیر، باید بررسی شود که در صورت تخلف باید با آن‌ها برخورد شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس نهم گفت: این بُن‌ها برای نمایندگان پرداخت نشده است، بلکه برای حمایت از افراد فقیر در اختیار نمایندگان به‌عنوان واسطه قرار گرفته است؛ البته این اقدام در گذشته از سوی کمیته امداد نیز صورت می‌گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی حق چنین کمکی نداشته باشد خلاف قانون بوده و با آن برخورد می‌شود.

لاریجانی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد: براساس مذاکرات انجام شده با ۱+۵ قرار بود مسیر برای توافق تسهیل شود اما اقدام اخیر مبنی بر تحریم‌های جدید خلاف این وعده است، به طوری که حداقل نه تنها تسهیل‌ کننده نبود، بلکه سوءتفاهم برانگیز است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های اخیر غرب علیه ایران را باید جزو بداخلاقی‌های سیاسی آمریکا و غرب قرار داد، افزود: آن‌ها در مذکرات تفاهم‌هایی می‌کنند اما در مقام عمل شرایط را برای انجام توافقات فراهم نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در مسیر توافق ژنو سنگ‌اندازی شود، به نفع غرب نیست، ادامه داد: اقدام اخیر آمریکایی‌ها در واقع یک سنگ‌اندازی در مسیر اجرای توافقات است، به دلیل اینکه این مذاکرات برای اجرای توافقات بود که تحریم‌های اخیر تبعاً سوءتفاهم‌هایی را به وجود آورد.

کد خبر 242593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز