همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس از ارسال اسامی زمین‌خواران اطراف تهران به کمیسیون اصل نود خبرداد و گفت: متأسفانه نهادهای نظارتی در این باره کوتاهی کردند.

مصطفی افضلی فرد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: اعضای کمیسیون اصل 90 در ادامه بررسی پرونده ساخت و سازغیرمجاز و زمین خواری اطراف تهران فردا نشستی را با حضور مسئولان محیط زیست، استانداری، بازرسی کل کشورو وزارت کشور برگزار می کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر وسرعین در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه این پرونده تاکنون چه مراحلی را طی کرده؟، تصریح کرد: با توجه به مصوبات گذشته تاکنون پیشرفت هایی بدست آمده و پیشنهاد شده شخصیت‌های حقوقی، مراکز تحقیقات کشاورزی و افراد حقیقی با اعطای زمین معوض از پارک خجیر بیرون بروند، ضمن آنکه مقرر شده با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست اسامی اسامی افرادی که اطراف تهران ساخت‌وساز یا تصرف غیرمجاز کردند در اختیار کمیسیون اصل 90 قرار گیرد تا نتایج بهتری از پیگیری‌ها حاصل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه اجرای احکام پرونده تصرفات غیرمجاز اطراف تهران زمان‌بر است، افزود: نحوه خلع ید و منع نقل و انتقال املاک افراد حقوقی و حقیقی که اقدام به تصرف غیر قانونی زمین در اطراف تهران کردند خیلی مهم است و باید به طور ویژه پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس گفت: باید مشخص شود که چه کسانی تصرف غیر مجاز کردند و چرا تاکنون با اینها برخورد نشده، متأسفانه نهادهای نظارتی نیز در این باره کوتاهی کردند، وقتی تخلف برخی افراد دولتی در این پرونده ها مشهود می شود باید همان زمان قانون اعمال شود چون اگر دولتی‌ها قانون‌شکنی کنند، دیگر از مردم عادی نمی‌توان انتظار داشت.

کد خبر 242650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز