همشهری آنلاین: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از صدور روادید برای اعزام زائران ایرانی به کربلا خبر داد و گفت: در ایام اربعین حسینی ۴۰۰ هزار زائر ایرانی، در کربلا حضور خواهند داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ناصر خدرنژاد دراین باره افزود: تا کنون 100 هزار زائر ایرانی توسط سازمان حج به عتبات عالیات از مرزهای شلمچه ، چزابه و همچنین مرز مهران اعزام شده‌اند .

وی تاکید کرد: از این تعداد زائران حدود 84 هزار نفر از مرزهای شلمچه و چزابه و 16 هزار نفر نیز از مرز مهران عازم عتبات شده اند و طی روزهای آینده با نزدیک شده به ایام اربعین حسینی تعداد زائران به 400 هزار نفر خواهد رسید.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در مورد عوارض خروج زائران نیز گفت: در گذشته در مرزهای شلمچه و چزابه از هر زائر ایرانی 15 هزار تومان و در مرز مهران نیز هفت هزار و 500 تومان دریافت می شد که طی مذاکرات انجام شده با منطقه آزاد اروند عوارض خروج در هر سه مرز یکسان و با 50 درصد کاهش به هفت هزار و 500 تومان رسیده است.

خدرنژاد اظهار داشت: به طور متوسط روزانه پنج هزار زائر ایرانی از مرز مهران و 20 هزار زائر نیز از مرزهای شلمچه و چزابه به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند.

وی از آغاز دوره جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: دوره جدید اعزام 23 آذر آغاز و تا 20 اسفند ادامه دارد و طی این مدت 267 هزار نفر اعزام خواهند شد.

معاون سازمان حج به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی زائران اعزامی اشاره کرد و افزود: چنانچه اتفاقاتی برای زائران رخ دهد و زائری دچار حادثه شود، تا سقف 114 میلیون تومان دیه پرداخته می‌شود همچنین به زائران تا سقف 15 میلیون هزینه بستری و یک میلیون تومان نیز هزینه درمان سرپایی پرداخت می شود.

کد خبر 242664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز