همشهری آنلاین: نشست شورای وزرای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) ۹:۳۰ به وقت محلی، ۱۲ به وقت تهران در بروکسل به ریاست کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محوریت ایران، اوکراین و سوریه آغاز شد.

در ابتدای این جلسه شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره مساله هسته‌یی ایران و همچنین سوریه و لبنان با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. همچنین تحولات اخیر در اوکراین و روابط روسیه و اتحادیه اروپا مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

در ساعت 13:30 به وقت محلی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور می‌یابد و با وزرای خارجه اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

در جلسه عصر امروز شورا درباره وضعیت به وجود آمده در جمهوری آفریقای مرکزی گفت‌وگو می‌کنند و همچنین مساله بالکان غربی مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد. از طرف دیگر شورا روند مذاکرات صلح و آخرین تحولات میانمار را مورد گفت‌وگو قرار می‌دهد.

به گزارش  ایسنا، قرار است کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای خارجه این اتحادیه را از آخرین روند تحولات برنامه هسته‌یی ایران در جریان بگذارد. انتظار می‌رود اشتون درباره آخرین نشست کارشناسی میان ایران و 1+5 که در روزهای نهم و سیزدهم دسامبر برگزار شد، گزارشی ارائه دهد.

برنامه اقدام مشترک مورد توافق شده در مذاکرت نوامبر در ژنو یکی دیگر از مسائل مورد گفت‌وگوی این شورا خواهد بود.

همچنین، وزرای اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات بحران سوریه بخصوص تدارکات لازم برای برگزاری نشست مذاکرات ژنو 2 در 22 ژانویه گفت‌وگو می‌کنند.

همچنین این شورا به حل مساله سوریه از طریق یک راه‌حل سیاسی تاکید می‌کنند.

کد خبر 242703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز