همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی المنار زمان دقیق وقوع انفجار بامداد امروز لبنان را ساعت ۳:۱۰ دقیقه بامداد اعلام کرد و گزارش داد که بر اثر شدت انفجار ناشی از «تی.ان.تی» یک چاله‌ به عمق سه متر ایجاد شده است.

جزئیات انفجار نزدیک مقر حزب‌الله در «بعلبک» لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار لبنان ظهر روز سه شنبه در گزارش زنده از محل انفجار تروریستی بامداد این روز که منطقه شهرک «صبوبا » واقع در غرب بعلبک را هدف قرار داد؛ گفت: از ظاهر خودروهایی که بر اثر انفجار مذکور منهدم شده‌اند؛ بر می‌آید که وزن بمب منفجر شده تقریباً 50 کیلوگرم بوده است،‌ یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی این موضوع را اعلام کرده است.

وی هدف اصلی انفجار بامداد امروز منطقه صبوبا را مرکز وابسته به حزب الله برشمرد و افزود: این منطقه یک منطقه دشت مانند و فراخ است که از مسافت‌های دور نیز قابل کنترل و رصد است.

«علی یزبک» خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در پاسخی به سؤوالی درباره قربانیان این حادثه تروریستی گفت: این انفجار کشته‌ای نداشته و تنها چند نفر زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه خودروی «جیپ» که بمب گذاری شده بود؛ دقیقا شبیه خودروهایی است که حزب الله در این منطقه استفاده می‌کند؛ افزود: نیروهای حزب الله حاضر در منطقه به علت شباهت دو خودرو، متوجه نشده‌اند که این خودرو ممکن است مشکوک و یا بمب گذاری شده باشد.

یزبک زمان دقیق وقوع انفجار مذکور را ساعت سه و 10 دقیقه بامداد امروز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر خودروی جیپ بمب گذاری شده، یک خودروی «ون»، یک خودروی «بی‌.ام.و» و همچنین یک خودروی مزدا در جریان این انفجار منهدم شدند.

وی ماده به کار رفته در این انفجار را «تی‌.ان.تی»‌ خواند و افزود: بر اثر انفجار منطقه صبوبا یک چاله‌ به عمق سه متر ایجاد شده است و این امر شدت انفجار را نشان می‌دهد. کارشناسان نظامی ارتش لبنان به تحقیقات خود در این حادثه به منظور تهیه یک گزارش ادامه می‌دهند.

کد خبر 242870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز