همشهری آنلاین: مرحله اصلی چهارمین رزمایش هوایی فداییان ولایت از روز جمعه ۲۹ آذر بر فراز آب‌های خلیج‌ فارس آغاز می‌شود.

رزمایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در جمع خبرنگاران افزود: این مانور با محوریت پایگاه نهم شکاری در سه موج با حضور یگان‌هایی از تمامی پایگاه‌های نیروی هوایی و در منطقه عمومی جنوب کشور برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه موج دوم این رزمایش در دو روز برگزار می شود، اظهار کرد: این موج با حضور انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک و هواپیماهای ارتباطی و شناسایی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: موج اول این رزمایش نیز در قالب گسترش و شناسایی و دریافت و انتقال اطلاعات عملیاتی برگزار می‌شود. خلبانان در این موج، وسایل پرنده خود را در ساعات مختلف شبانه‌روز به مناطق از پیش تعیین شده انتقال داده و بلافاصله پس از شناسایی اهداف ‌عملیات خود را آغاز می‌کنند.

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه موج دوم مرحله اصلی رزمایش هوایی فداییان ولایت است، خاطرنشان کرد: در این موج اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اهداف موج سوم نیز اضافه کرد: موج سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیرعامل انجام و شرکت‌کنندگان با رعایت تمامی نکات مورد نظر عملیاتی و اطلاعاتی تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص انتقال خواهند داد.

جانشین فرمانده‌ نیروی هوایی ارتش هدف از اجرای رزمایش فداییان حریم ولایت‌ را رزمایش‌های تقویمی و سالانه، به روزرسانی، تمرین عملیات در شرایط واقعی و استفاده از سامانه‌ها و دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه‌ای از اقتدار و توانمندی‌های رزمی نیروهای مسلح دانست و عنوان کرد: محور فنی رزمایش فداییان حریم ولایت درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده است. نیروی هوایی ارتش در کنار سایر گروه‌های مسلح تحت رهبری فرماندهی کل قوا وظیفه حمایت و حراست از تمامیت ارضی و پهنه هوایی کشور را به عهده دارد.

امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در پایان گفت: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه نیز پیام صلح، دوستی و امنیت پایدار است.

کد خبر 243043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز