همشهری آنلاین: معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به مشارکت نمایندگان اقلیت‌های دینی در تدوین سند جامع حقوق شهروندی، گفت: در آینده قوانین به زبان ساده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا همگان امکان بهره‌برداری از ان را داشته باشند.

به گزارش مهر، الهام امین‌زاده در برنامه گفتگوی ویژه خبری، با بیان اینکه در صورت فعال شدن بخش‌های حقوقی دستگاه‌ها هم حقوق مجموعه دولتی و هم حقوق مردم حفظ خواهد شد، افزود: در برنامه پنجم توسعه برای هریک از دستگاه‌ها وظایفی پیش‌بینی شده که اگر به عنوان نمونه آموزش و پرورش و رسانه در متون آموزشی و برنامه‌های رسانه‌ای به آن بپردازند شاهد تاثیر آن در فرهنگ عمومی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تدوین منشور حقوق شهروندی گفت: از ابتدای دولت یازدهم نگارش این سند با بهره‌گیری از فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری و فصل سوم قانون اساسی و قوانین عادی آغاز شد که البته دانشگاه‌های مطرح کشور نیز در تدوین این سند مشارکت داشتند.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در تدوین این سند سعی کردیم حقوق شهروندان محترم شمرده شود و در برخی از بخش‌ها نمایندگان اقلیت‌ها نیز در تدوین مشارکت داشتند.

امین‌زاده با بیان اینکه پس از درخواست رئیس‌جمهور از مردم برای اظهار نظر در تدوین پیش‌نویس سند در 5 آذر ، 700 نظریه حقوقی به دست ما رسید، گفت: درخواست‌های مکرری مبنی بر افزایش مهلت ارسال نظرات داشتیم و بر این اساس از رئیس‌جمهور خواستیم تا این مهلت افزایش پیدا کند، که وی نیز این زمان را یک ماه دیگر یعنی تا 5 دی ماه تمدید کرد. صاحب‌نظران برای ارائه نظرات می‌توانند به پایگاه ریاست جمهوری مراجعه و با مطالعه این سند نظرشان را اعلام کنند.

کد خبر 243117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز