گروه بین‌الملل: با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی و افزایش حضور زائران کربلا، انفجارها و حملات تروریستی در گوشه و کنار عراق هر ساعت بیشتر می‌شود؛حملاتی که علاوه بر زائران شیعه، نظامیان ارشد این کشور را هدف قرار داد و کشته‌شدن حداقل ۲۵نفر را به‌دنبال داشت.

با وجود خشونت کم سابقه در عراق اما مقام‌های دولت این کشور از ورود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر خارجی از گذرگاه‌های مرزی برای شرکت در مراسم اربعین خبر داده‌اند.در ادامه حملات به زائران شیعه در مسیر رسیدن به کربلای معلی، حمله خمپاره‌ای به عزاداران در منطقه اللطفیه بغداد کشته شدن حداقل 2نفر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر را به‌دنبال داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی با 3گلوله خمپاره در نخستین ساعات صبح روز گذشته زائرانی را که در حال عزیمت به کربلا بودند هدف قرار دادند. نیروهای امنیتی عراق همچنین توانسته‌اند در روزهای گذشته صدها موشک گراد و سکوی پرتاب آنها را در مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی کشف کنند.

این در حالی است که به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره روز گذشته همچنین ۱۵ نفر از نظامیان عراق ازجمله چند افسر ارشد ارتش در منطقه الانبار با تله انفجاری شبه نظامیان القاعده کشته شدند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که محمد الکروی، فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق و نومان محمد، فرمانده تیپ یکم لشکر هفتم ارتش در میان کشته‌شدگان این انفجارها هستند. نیروهای ارتش در تعقیب نیروهای القاعده در یکی از مخفیگاه‌های آنها در منطقه وادی حوران در غرب استان الانبار بودند که با منفجرشدن تله‌های انفجاری کشته شدند. برخی منابع تعداد کشته‌شدگان این انفجارها را ۲۰ نفر گزارش کرده‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس، همچنین در فلوجه در غرب عراق افراد مسلح یک پست ایست بازرسی را به رگبار بستند که کشته شدن ۴ مأمور پلیس را به‌دنبال داشت. در شمال عراق و در نزدیکی شهر کرکوک هم حمله خمپاره‌ای باعث کشته شدن 2نظامی عراق شد.

گروه‌‌های تروریستی با وجود تدابیر شدید امنیتی در عراق با حضور گسترده زائران شیعه در روزهای گذشته حملات مختلفی را در این کشور انجام داده‌اند و موج خشونت‌های خونین همچنان ادامه دارد. آخرین آمارها نشان می‌دهد که در‌ماه جاری میلادی حداقل ۳۵۲ نفر در حملات مختلف گوشه و کنار عراق کشته شده‌اند. در سال‌جاری میلادی حداقل ۷ هزار و ۵۰۰ غیرنظامی در حملات تروریستی کشته شده‌اند؛آماری که مرگبارترین سال را برای غیرنظامیان عراق از سال ۲۰۰۸ تاکنون رقم زده است.

با وجود حملات گسترده گروه‌های تروریستی کربلای معلی امسال هم در اربعین حسینی شاهد حضور میلیون‌ها زائر شیعه است. به غیراز شیعیان عراق که در اربعین حسینی از نقاط مختلف عراق با وسایل مختلف و حتی پای پیاده راهی کربلا می‌شوند سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق، از ورود بیش از یک میلیون و 300هزار زائر از گذرگاه‌های مرزی مختلف به این کشور خبر داده است. آماری که نشان می‌‌دهد حتی موج جدید و بی‌سابقه حملات گروه‌های افراط‌گرا هم نتوانسته مانع از برگزاری پرشکوه مراسم اربعین شود. مقام‌های امنیتی عراق با استقرار نیروهای خود در تلاش برای تأمین امنیت زائران هستند. امسال هشدارها به زائران برای گزارش موارد مشکوک بیشتر شده و نیروهای اطلاعاتی هم در میان زائران برای تأمین امنیت مستقر شده‌اند.

کد خبر 243324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز