همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ملاقات هیأت پارلمانی اروپا با فتنه گران کار غلط و اشتباهی بود افزود: اینکه هیأت پارلمانی اروپایی پس از بازگشت این مسئله را علنی کردند پس به معنای این است که آنها دنبال هیاهو هستند و می‌خواهند از آن بهره تبلیغاتی ببرند.

خانه ملت نوشت: دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز(یکشنبه یکماول دی ماه) مجلس شورای اسلامی، پس از استماع تذکر دو تن از نمایندگان درباره رفتار هیأت اروپایی و نوع ملاقات هایی که در ایران داشتند و پاسخ های کاظم جلالی، گفت: از مدت ها قبل پارلمان اروپا تقاضا کردند که به ایران سفر کنند که این ارتباط البته خوب است و این گفت وگوها می تواند مفید باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این تقاضا سال قبل ارائه شده بود و وزارت خارجه موافقت خود را اعلام کرده بود گفت: اینکه نماینده تذکر دهنده گفتند که هیأت اروپایی شرط گذاشته اند باید بگویم که مطلقا چنین چیزی نبوده و هیچ شرطی هم نگذاشتند.

وی افزود: کاری که هیأت اروپایی کردند کار سبک و بدی بود و اگر کسی به جایی سفر می کند باید برنامه اش را ارائه کند و پنهانی ملاقات کردن کار سخیفی است مخصوصا برای اروپایی ها.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هیأت اروپایی ملاقاتی را قرار بود انجام دهند باید پیش از انجام هماهنگ می کردند حال یا ما می پذیرفتیم یا نمی پذیرفتیم.

لاریجانی افزود: عقل حکم می کرد که احترام رفتار دیپلماتیک خود را خودشان رعایت می کردند خب این کار را نکردند و کار سخیفی انجام دادند.

نماینده مردم قم در مجلس به ذکر نکته ای اشاره کرد و گفت: خودمان در عباراتی که به خرج می دهیم باید دقت کنیم و اینکه می‌گوییم مسئولان ایرانی ردیف شدند برای ملاقات به نوعی تخفیف مسئولان است و چنین چیزی نبوده است.

وی افزود: هیأت اروپایی به طور طبیعی ملاقات‌هایی را تنظیم کرده بود و کسی علاقه‌ای برای ملاقات نداشته است از این رو شما در اعتراض به این کوشش کنید موضوع را درست توجه کنید نه اینکه مسئولان کشور را تخفیف دهید.

لاریجانی در پاسخ به تذکر رسایی مبنی بر اینکه گفته شد خوب بود رئیس مجلس ملاقات نمی کرد، گفت: ما منافعی را در این گفت وگوهای سیاسی و دیپلماتیک می دیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت خود با برجسته شدن موضوع مورد تذکر نمایندگان افزود: هیأت پارلمانی اروپایی کار خلافی کردند اما این دلیل نمی شود که ما از سایر منافعی که در مذاکرات داریم صرف نظر کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه آنها کار غلط و اشتباهی کردند افزود: اینکه هیأت پارلمانی اروپایی پس از بازگشت این مسئله را علنی کردند پس به معنای این است که آنها دنبال هیاهو هستند و می خواهند از آن بهره تبلیغاتی ببرند پس شما به اندازه ارزش این موضوع به آن بپردازید.

وی با تأکید بر اینکه اروپایی ها کار بی ارزشی کردند افزود: کار آنها بی ارزش بود اما ما نباید در دام آنها بیفتیم و در آتشی که به پا کرده اند هیزم بریزیم.

لاریجانی گفت: کار هیأت اروپایی در سطح پارلمان اروپا نبود که کار خوفیه‌ای انجام دهند و از نظر بنده کار بسیار غلطی انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیأت اروپایی باید برنامه ملاقات خود را پیش از انجام ارائه می‌کردند و ملاقات پنهانی و دزدانه کار زشتی است افزود: آنها دنبال این هستند که این مسائل را بزرگ کنند اما ما باید دنبال هدف خود باشیم و لزومی ندارد همه مسائل رسانه ای شود و همان چیزی که آنها می خواهند یعنی اختلاف به وجود آید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت خارجه کاردار یونان را احضار و به وی تذکر داد افزود: ما مسائل مهمی داریم و نباید تمام هوش و حواس ها صرف اموری شود که آنها می خواهند.

کد خبر 243392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز