همشهری آنلاین: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و استکبار جهانی که روزگاری به قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی خود می نازید امروز در همین حوزه ها در دنیا شکست خورده است.

سردار ˈقاسم سلیمانیˈ روز یکشنبه در ششمین کنگره سرداران و 600 شهید سیرجان افزود: آمریکا امروز در حوزه سیاسی در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست.

وی گفت: ادعاهای واهی سردمداران آمریکا مبنی بر اینکه مدعی هستند با تحریم و تهدید ایران را به مذاکره وادار کرده و نظام اسلامی ضعیف شد، ناشی از دروغ پردازی‌های آمریکا است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به دیگر مشکلات آمریکا اشاره و بیان کرد: امروز آمریکا از نظر اقتصادی مقروضترین کشور دنیا و از نظر نظامی نیز در هر کشوری که دخالت کرده شکست خورده است.

سردار سلیمانی افزود: اما ما با لطف خداوند و ائمه معصومین(ع) و با فهم حقیقی از نظام و ولایت قابلیت این را داریم که یک قدرت مقتدر و موثر در جهان باشیم.

وی تاکید کرد: این ملت به همراه دولت خدمتگزار با وجود رهبر معظم انقلاب می توانند بر سختی‌ها فائق شوند و امید ما دعای پدران و مادران شهدا است که محقق می‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش با گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل گفت: امام خمینی(ره) فرمودند ˈملت ایران که جانم به فدایش بادˈ این حرف رهبر افتخار این ملت وفادار است.

وی ادامه داد: امام برای جامعه جهانی و ملت ایران کار بزرگی کرد و توانست دین را پشتوانه حکومت قرار دهد.

سردار سلیمانی افزود: برای همین این ملت و انقلاب شکست ناپذیر شده و در دنیا هیچ مذهبی جز تشیع و فقه شیعه اینگونه کمال و بلوغ را ندارد که ملت را با همه وجود در خدمت دین و اسلام قرار دهد و با این پشتوانه شکست نمی‌خورد.

وی گفت: پس از امام راحل، رهبری امام خامنه‌ای که بدون هوا و هوس و با تکیه بر اسلام و مردم توانستند دو محور اصلی یعنی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به اثبات برسانند، اقتدار ما را ثابت کرد.

او افزود: من اعتقاد قلبی دارم اگر کسی اعتقادی به جمهوری اسلامی و رهبری نداشته باشد نه ملی گرا است و نه معتقد به نظام اسلامی است و دروغ می‌گوید.

وی ادامه داد: اگر کسی صدای رهبر خود را نشنود بطور یقین صدای امام زمان خود را هم نخواهد شنید و امروز خط قرمز باید توجه تمام و اطاعت از ولی و رهبری نظام باشد.

سردار سلیمانی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: بعد از انقلاب جنگ تحمیلی که یک مدرسه بود توانست تحولی در جامعه ایجاد کند و از هر قشر نمایندگانی داشته باشد.

وی افزود: گرچه جنگ برای ما یک دفاع مقدس بود ولی عصاره حقیقی مکتب تشیع که اساتید آن شهدا بودند در آن تاثیر حقیقی گذاشت و هر گردان و گروهان متاثر از فرماندهان خود که یک استاد برجسته بودند، در جنگ تاثیرگذار بودند.

او گفت: در جنگ جوهره انسان‌ها پنهان نمی ماند و این القاب امروزی مانند سردار و سرلشگر همه نبود که بگوییم اخلاص کم می شد، لذا هرکسی با ایمان خدایی خودش شناخته می‌شد و موثر واقع می‌شد و فقط اسلام بود و خدا.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همه طعم مرگ را می چشند اما چند درصد به فیض شهادت می رسند و این مهم است که شهدا امروز در هر منطقه امامزادگانی هستند که هرگز فراموش نمی شوند و در شهر شما مردم سیرجان شهید زندی، شهید مکی آبادی و دیگران یک امامزاده همانند سایر امامزاده ها که هر فردی هم مخالف آنها باشد نمی‌تواند آنها را از جامعه محو کند.

سردار سلیمانی گفت: شهدا با خدا معامله کردند همانطور که امام حسین(ع) با خدا معامله کرد و جاوید ماند.

وی در ادامه با اشاره به نخستین سفر استاندار کرمان به شهرستان سیرجان و حضور در یادواره شهدا افزود: مردم سیرجان هم حق بزرگی به گردن انقلاب و دوران دفاع مقدس دارند و این شهرستان دارای سرداران بزرگی است که هرگز فراموش نمی شوند و امروز افراد دیگری یعنی خانواده شهدا هستند که ما به آنها عشق می ورزیم و به استاندار کرمان که خودش و سه برادرش در جبهه ها بودند تبریک می گوییم که امروز به این کنگره صمیمیت بخشیدند.ک/2

کد خبر 243418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز