یک کارگروه ویژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی برای حل مشکلات بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران تشکیل می‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای حل مشکلات بیمه‌ای به این نتیجه رسیدند که کار را به یک کارگروه بسپرند.

مشکل بیمه این گروه از آنجایی شروع شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت نکرد و درپی آن سازمان تأمین اجتماعی نیز در مدت کوتاهی از ادامه بیمه افراد امتناع کرد. رایزنی‌های انجام‌شده به اینجا رسید که سازمان تأمین اجتماعی افرادی را که تحت پوشش این نوع بیمه بودند همچنان تحت پوشش قرار دهد اما عضو جدیدی به این گروه اضافه نشود.

در حال حاضر کسانی که تا مردادماه امسال مدارکشان را ارائه داده و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند همچنان از خدمات بیمه‌ای برخوردارند اما فرد جدیدی به این فهرست افزوده نشده و تمام کسانی که اخیرا مدارکشان را برای این بیمه ارائه داده‌اند در صف انتظار هستند.درخواست‌های پی‌درپی روزنامه‌نگاران برای تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه از یک سو و بالا رفتن بدهی وزارت ارشاد به تأمین اجتماعی از سوی دیگر، بیمه صندوق حمایت را به یک معضل تبدیل کرد.

در جلسه‌ای که برای حل این مشکلات تشکیل شد علی جنتی وزیر ارشاد تأکید کرده که تلاش خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر مشکل بدهی به تأمین اجتماعی را برطرف کند، یکی از راهکارهای ارائه شده در این جلسه تقسیط بدهی‌ها بوده اما حل دقیق‌تر مشکلات در یک کارگروه با حضور نمایندگانی از دوطرف بررسی می‌شود.

کد خبر 243492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز