همشهری آنلاین: وزیر کشور اعلام کرد که رئیس‌جمهور، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را به عنوان متولی بررسی طرح انتقال پایتخت برگزیده است.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب طرح انتقال پایتخت در مجلس و مسائلی که در این خصوص در دولت مطرح شده است، گفت: باید مطالعات لازم در این خصوص از سوی دولت صورت بگیرد و قطعاً درباره موضوع انتقال پایتخت با کارگروهی که از سوی مجلس شورای اسلامی تعیین شده است همکاری خواهیم داشت تا به راه حل مناسب برسیم.

وی تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور قرار شد دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی متولی انجام مطالعات در خصوص مسئله انتقال پایتخت باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به نظر رئیس جمهور درباره انتقال پایتخت گفت: ایشان اشاره داشتند در این بازه زمانی مطلوب باید مطالعات لازم در خصوص انتقال پایتخت صورت گیرد و البته هزینه‌های آن نیز برآورد شود لذا به نظر می‌رسد با تاکید رئیس‌جمهور در بازه زمانی مناسب این موضوع انجام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مطالعاتی که درباره انتقال پایتخت صورت گیرد بخشی از هزینه‌ها تخمین زده خواهد شد و راهبردها و مسائل مالی آن نیز روشن می‌شود.

وزیر کشور همچنین از تشکیل کارگروه ستاد مدیریت مرز با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در آینده نزدیک خبر داد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای توسعه امنیت و کنترل مرزها گفت: در خصوص مسائل مرزی در سال 93 پیش‌بینی‌های خوبی از سوی دولت انجام شده است. اعتبارات مربوط به کنترل مرز در سال 93 معادل اعتبار پیش‌بینی شده در سال 92 است و امیدواریم با این اعتبارات حفره‌های باقیمانده در مرزها و مشکلات آنها را بویژه در شرق کشور طی سال آینده شناسایی و مرتفع کنیم.

وی افزود: موضوع بعدی در نظر گرفتن ردیفی برای توسعه بازارچه‌های مرزی و ردیفی برای توسعه مناطق مرزی بویژه در مرزهای غربی و شرقی است. ضمن اینکه ردیف جدید امسال برای مابه تفاوت سود تسهیلات در مناطق مرزی دیده شده است تا کسانی که حاضر باشند در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند از این سود برخوردار شوند.

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت مرز گفت: در شورای عالی امنیت ملی به منظور مدیریت یکپارچه مرزهای کشور برای سال آینده در حال برنامه‌ریزی هستیم تا منابع دستگاه‌های مسئول به صورت واحد و از این طریق هزینه شوند.

وی ادامه داد: تصمیمات جدیدی هم با سفر اخیر دکتر نوبخت به استان سیستان و بلوچستان اتخاذ خواهد شد و به طور طبیعی دولت با نگاه خود به دنبال ایجاد امنیت پایدار در مرزهای کشور است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره نشست با احزاب کشور و اینکه گفته می‌شود برخی احزاب اصلاح‌طلب به این نشست دعوت نشده‌اند، گفت: معاون سیاسی وزیر کشور تا کنون یکی دو نشست مقدماتی با احزاب کشور داشته است و هفته آینده نیز بنده نشستی با احزاب خواهم داشت تا کلید تعامل با آنها در راستای قانونمند کردن و تقویت احزاب دنبال شود این موضوع همان وعده‌ای است که بنده در برنامه‌های ارائه شده خود به مجلس به آن اشاره کردم و رئیس جمهور نیز بر آن تاکید دارد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود احزاب شاخص به نشست وزیر کشور با احزاب دعوت نشده‌اند، درست نیست. ما بین 48 تا 50 حزب را به این نشست دعوت کرده‌ایم که اصلاح‌طلبان هم در آن حضور دارند.

کد خبر 243719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز