همشهری آنلاین: رییس جمهوری در شب میلاد عیسی مسیح (ع) در دیدار دو خانواده شهید و جانباز ۵۰ درصد ارامنه بر نقش مهم اقلیت های دینی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر «حسن روحانی» شامگاه چهارشنبه و در شب میلاد حضرت مسیح(ع) به دیدار خانواده‌های شهیدان و جانباز 50 درصد ارامنه دفاع مقدس موسسیان و آلبرت محمودلو رفت.

وی در خانه شهیدان موسسیان که پدر و پسری را در راه دفاع از میهن و انقلاب تقدیم کرده است، حضور یافت و ضمن تبریک میلاد عیسی مسیح (ع) به بازماندگان این شهدای بزرگوار گفت: برای ما مسلمانان، عیسی(ع) پیامبر رحمت و مهربانی است.

روحانی افزود: شایسته این بود که فرصت را در این شب عزیز برای قدردانی از خانواده شهدای مسیحی کشور مغتنم بدانیم و از این بزرگواران بخاطر صبر و مقاومت شان قدردانی و تجلیل کنیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: ایران کشور همه ایرانی هاست و همه ما اعم از مسلمان، مسیحی و سایر اقلیت‌های دینی، باید برای پیشرفت و اعتلای کشور دست به دست هم داده و تلاش کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید همچنین از حضور پرشور هموطنان مسیحی و سایر اقلیت های دینی در کنار اقشار مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیز قدردانی کرد.

روحانی ابراز امیدواری کرد که خدمتگزار خوبی برای این ملت شریف و بزرگ باشیم و از آرا و اهداف بلند آنان پاسداری کنیم.

رییس جمهوری در پایان از خداوند متعال برای خانواده شهیدان موسسیان صبر و اجر جزیل و خدمات بیشتر برای کشور خواستار شد.

در این دیدار خانواده شهیدان موسسیان ضمن تشریح نحوه به شهادت رسیدن پدر و پسر خانواده از رییس جمهور بخاطر توجه به خانواده های شهدا به ویژه این خانواده قدردانی کردند.

  • دیدار با جانباز 50 درصد دفاع مقدس

رییس جمهوری پس از آن در منزل آلبرت محمودلو جانباز 50 درصد ارمنی دوران دفاع مقدس، حاضر شد و با وی و خانواده اش دیدار و گفت وگو کرد.

روحانی دراین دیدار تاکید کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران ارامنه دفاع مقدس برای دفاع از وطن، شرف و عزت خود سنگ تمام گذاشته و به بهترین نحو ممکن به وظیفه خود در قبال کشور و مردم عمل کرده اند.

رییس دولت یازدهم خطاب به این هم وطن ارمنی جانباز گفت: حضور شما به عنوان یک ایرانی ارمنی در جبهه جنگ تحمیلی نشان داد مردم ایران همواره در کنار هم و به ویژه در سختی ها پشتیبان یکدیگر هستند و این درسی برای جهانیان و بویژه کسانی است که در برخی از کشورها به خاطر اختلافات دینی و قومی مشغول جنگ با یکدیگر هستند.

روحانی گفت: این ویژگی فرهنگی ایرانیان برای همه درس آموز است و باید از این خصوصیت برای تجمیع و تمرکز تلاش ها در مسیر ساختن کشور بهره بگیریم؛ چرا که تحقق اهداف بلند برای ایران جز با همدلی و همکاری ممکن نیست.

وی زندگی جانبازان را زیبا توصیف کرد و گفت: تلفیق رنج جانبازی و شیرینی و عظمت فداکاری در کنار هم لیاقتی است که شما از آن برخوردار هستید و از شما می خواهم برای ما هم دعا کنید تا خدمتگزار مردم باشیم.

روحانی درباره حضور آلبرت محمودلو به عنوان بسیجی در جبهه های جنگ و نیز عضویت فرزندان وی در بسیج گفت: بسیج متعلق به همه است؛ چرا که بسیج برای دفاع از کشور تشکیل شده و کشور هم متعلق به آحاد ملت است.

رییس جمهوری همچنین خطاب به همسر آلبرت محمودلو که پس از جانبازی با وی ازدواج کرده است، اظهار داشت: قطعاً شما هم در فداکاری و ایثار همسرتان برای کشور و مردم سهیم هستید.

آلبرت محمودلو از سال 60 به تناوب در لباس بسیجی و به صورت داوطلبانه و به عنوان تعمیرکار ماشین های سنگین راهسازی و سنگرسازی در تمام مناطق جنگی از مهاباد در شمال غربی گرفته تا جزایر مجنون در جنوبی ترین نقطه جبهه ها حضور داشته است.

وی پس از چندین بار مصدومیت و جراحت در اول بهمن سال 64 هنگام بازگشت از شریف آباد به سمت دیوان دره در کمین نیروهای کومله گرفتار شد و مورد اصابت گلوله از ناحیه دست و پا و سینه قرار گرفت و به درجه رفیع جانبازی نایل آمد.

رییس جمهوری در این دیدارها ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی، برای همه مسیحیان جهان بویژه ارامنه ایران آروزی سالی پر از خیر، برکت و خوشی کرد و گفت: امیدوارم سال جدید برای همه هموطنان مسیحی سالی خوب و سرشار از سلامتی و برکت باشد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران رییس جمهوری را همراهی می کرد.

کد خبر 243762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز